Google Mayıs 2020 Güncelleme Sonrası Değerlendirme

29.05.2020
135
Google Mayıs 2020 Güncelleme Sonrası Değerlendirme

Her iki sayesinde iç çalışmalar ve sektör araştırmaları , kullanıcılar büyük bir sayfa deneyimi olan siteleri tercih göstermektedir. Son yıllarda, Arama, sonuçları sıralamak için faktörler olarak sayfaların ne kadar hızlı yüklendiği ve mobil kullanım kolaylığı gibi çeşitli kullanıcı deneyimi kriterleri ekledi . Bu ayın başlarında, Chrome ekibi , site sahiplerinin web’deki kullanıcı deneyimini ölçmelerine yardımcı olmak için hız, yanıt verme ve görsel kararlılıkla ilgili bir dizi metrik olan Core Web Vitals’ı duyurdu .

Bugün, bu çalışma üzerinde çalışıyoruz ve bu sayfa deneyimi metriklerini içeren yaklaşan bir Arama sıralaması değişikliğine erken bir bakış sunuyoruz. Bir web sayfasındaki kullanıcı deneyiminin kalitesinin bütüncül bir resmini sunmak için Core Web Vitals’ı sayfa deneyimi için mevcut sinyallerimizle birleştiren yeni bir sinyal sunacağız.

Bu güncellemenin bir parçası olarak, sayfa deneyimi metriklerini de Mobil cihazlarda arama özelliğindeki En Çok Okunan Haberler özelliğine ilişkin sıralama ölçütlerimize dahil edeceğiz ve AMP gereksinimini En Çok Okunan Haberler’den kaldıracağız. Google AMP’yi desteklemeye devam eder ve kullanılabilir olduğunda AMP sayfalarına bağlantı vermeye devam eder. Site sahiplerinin sayfa deneyimlerini optimize etmelerine yardımcı olmak için geliştirici araçlarımızı da güncelledik.

Zamanlama hakkında bir not: Birçok site sahibinin COVID-19’un etkilerine yanıt vermeye odaklandıklarını biliyoruz. Bu yayında açıklanan sıralama değişiklikleri gelecek yıldan önce olmayacak ve yayınlanmadan en az altı ay önce bildirimde bulunacağız. Başlamanıza yardımcı olacak araçları sağlıyoruz (ve site sahipleri sürekli olarak değişiklikleri mümkün olduğunca erken sıralama hakkında bilgi istediklerinden), ancak hemen harekete geçmeye gerek yoktur .

Google Mayıs 2020 Güncelleme

Google’ın 4 Mayıs 2020’de duyurduğu Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi, arama sonuçlarında sert değişiklikleri de beraberinde getirdi. Birçok daldan web sitesi algoritma güncellemesi sonrası olumlu istikamette etkilenirken, birçok web sitesi de önemli kayıplar yaşadı. Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi’nin tesirleri ve detaylarını içeriğin devamında okuyabilirsiniz…

Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi Nedir ?

Google, yaptığı duyuru ile 2020 yılının 2. büyük güncellemesi olan Mayıs 2020 Çekirdek Güncellemesi’ni açıkladı. Bu gelişmeyle birlikte site sahipleri de arama sonuçlarındaki performanslarındaki değişimleri ve organik trafik değişimlerini paylaşmaya başladı. Kapsamlı algoritma güncellemelerinde bir detay paylaşmayan Google, bu güncellemede de standart tekliflerinden farklı bir açıklama yapmadı ve detay vermedi.

Ama gözlemlere ve site sahiplerinin deneyimlerine kulak verdiğimizde, algoritma güncellemesi sonrasında kaliteli içerik konusunun yeniden ön plana çıktığını, E-A-T konusunun SEO‘da ne kadar değerli olduğunu ve SEO çalışmalarının White olarak yürütülmesinin kıymetini görebiliyoruz.

Koronavirüs’ten Beri İlk Algoritma Güncellemesi

Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi’nin bir sair farkı da, Koronavirüs pandemisinin başlamasından bu yana yayınlanan birinci algoritma güncellemesi olması. Koronavirüs sürecinin başlamasıyla internet kullanıcılarının yaptığı Google aramaları külliyen evrilmiş ve beşerler tahminen de daha evvelce hiç yapmadığı aramaları Google’da yapmaya başlamıştı. Bu sürecin oluşması ve aramaların evrimleşmesiyle “acaba bu duruma kişisel bir algoritma güncellemesi gelir mi?” sorusu da akıllara gelmişti.

Algoritma Güncellemesi’nden Olumsuz Etkilenen Sektörler ve Siteler

Yine SEO topluluklarından ve site sahiplerinden gelen geri bildirimlere ve SEMrush’ın raporlamalarına göre, Mayıs 2020 Algoritma Güncellemesi’nin en çok olumsuz etkilediği sektörler oyun, finans, seyahat, emlak, sağlık ve evcil hayvanlar kategorileri olarak görünüyor.

Algoritma Güncellemesinin Kazanan Kolları ve Siteleri

Elbette algoritma güncellemesinden olumlu olarak etkilenen siteler de bulunuyor. Kaliteli içerik üreten, E-A-T konusuna ehemmiyet veren ve SEO çalışmalarını doğal ve Google’ın kurallarına nazaran uygulayan siteler, algoritma güncellemesinin tesirlerinden mutlu. Yeniden çeşitli geri bildirimlere ve raporlamalara baktığımızda da haber, sağlık ve finans üzere kollardan sitelerin olumlu etkilendiğini görebiliyoruz.

Sayfa deneyimi hakkında

Sayfası deneyim sinyal kullanıcıların bir web sayfası ile etkileşim deneyimini nasıl algıladıkları yönlerini ölçer. Bu faktörler için optimizasyon, web’i tüm web tarayıcıları ve yüzeylerindeki kullanıcılar için daha keyifli hale getirir ve sitelerin mobil cihazlarda kullanıcı beklentilerine doğru gelişmesine yardımcı olur. Bunun, kullanıcılar daha etkileşimli hale geldikçe ve daha az sürtünmeyle işlem yapabildikçe bunun web’deki iş başarısına katkıda bulunacağına inanıyoruz.

Core Web Vitals , kullanıcı deneyiminin önemli yönlerini ölçen gerçek dünya, kullanıcı merkezli bir dizi metriktir . Yükleme süresi, etkileşim ve içeriğin yüklenirken kararlılığı gibi web kullanılabilirliğinin boyutlarını ölçer (böylece parmağınızın altına kaydırıldığında yanlışlıkla bu düğmeye dokunmazsınız – ne kadar can sıkıcı!).

Core Web Vitals’ten türetilen sinyalleri, sayfa deneyimine ilişkin bütünsel bir resim sağlamak için mobil kullanım kolaylığı , güvenli tarama , HTTPS güvenliği ve müdahaleci geçiş reklamı yönergeleri de dahil olmak üzere sayfa deneyimi için mevcut Arama sinyallerimizle birleştiriyoruz . Sayfa deneyiminin özelliklerini belirlemek ve ölçmek için çalışmaya devam ettiğimizden, hem gelişen kullanıcı beklentilerine daha fazla uyum sağlamak hem de ölçebileceğimiz kullanıcı deneyiminin özelliklerini artırmak için yıllık bazda daha fazla sayfa deneyimi sinyali eklemeyi planlıyoruz.

Arama'nın sayfa deneyimi sinyalinin bileşenlerini gösteren bir diyagram.

 

Benzer Yazımız  Seo Score – Seo Score Nasıl Arttırılır

Sayfa deneyimi sıralaması

Harika sayfa deneyimleri, insanların daha fazla iş yapmalarını ve daha derinlemesine etkileşim kurmalarını sağlar; aksine, kötü bir sayfa deneyimi, bir kişinin bir sayfada değerli bilgileri bulamamasına engel olabilir. Google’ın arama sonuçlarını sıralarken dikkate aldığı yüzlerce sinyale sayfa deneyimi ekleyerek, kullanıcıların aradıkları bilgilere ve web sayfalarına daha kolay erişmelerine yardımcı olmayı ve site sahiplerine kullanıcıların zevk aldığı bir deneyim sunmalarını desteklemeyi amaçlıyoruz.

Bazı geliştiriciler için, sitelerinin Core Web Vitals üzerinde nasıl ölçtüğünü anlamak ve belirtilen sorunları ele almak biraz çalışma gerektirecektir. Yardım etmek için, Lighthouse ve PageSpeed ​​Insights gibi popüler geliştirici araçlarını Core Web Vitals bilgi ve önerilerini ortaya çıkaracak şekilde güncelledik ve Google Arama Konsolu,site sahiplerinin iyileştirme fırsatlarını hızlı bir şekilde belirlemelerine yardımcı olacak rapor . Ayrıca, Core Web Vitals ürününü sunmak için harici araç geliştiricileriyle birlikte çalışıyoruz.

Sayfa deneyiminin tüm bileşenleri önemli olmakla birlikte, sayfa deneyiminin bazı yönleri alt ayrıntı olsa bile, genel olarak en iyi bilgilere sahip sayfalara öncelik veririz. İyi bir sayfa deneyimi, harika ve alakalı içeriğe sahip olmayı geçersiz kılmaz. Bununla birlikte, benzer içeriğe sahip birden fazla sayfanın olduğu durumlarda, Arama deneyimi görünürlük için sayfa deneyimi çok daha önemli hale gelir.

Sayfa deneyimi ve mobil En Çok Okunan Haberler özelliği

Mobil En Çok Okunan Haberler özelliği, Arama’da şu anda iyi bir sayfa deneyimi sunmak için optimize edilmiş AMP sonuçlarını vurgulayan birinci sınıf bir içerik deneyimidir. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde, Top Stories, web’de daha iyi sayfa deneyimlerini teşvik etmenin yolları hakkında yeni düşünmelere ilham verdi .

Sayfa deneyimi sıralaması güncellemesini sunduğumuzda, En Çok Okunan Haberler deneyimi için uygunluk ölçütlerini de güncelleyeceğiz. Mobil cihazlarda En Çok Okunan Haberler’de yer alacak öyküler için AMP artık gerekli olmayacak; herhangi bir sayfaya açık olacaktır. Bu değişikliğin yanı sıra, değerlendirilen birçok faktöre ek olarak sayfa deneyimi En Çok Okunan Haberler’de bir sıralama faktörü haline gelecektir. Daha önce olduğu gibi, sayfaların Google Haberler içerik politikalarına uyması gerekiruygun olmak. Sayfaları şu anda AMP olarak veya AMP sürümüyle yayınlayan site sahipleri davranışta değişiklik görmeyecek – AMP sürümü En Çok Okunan Haberler’den bağlanan sürüm olacaktır. 

özet

Web’deki deneyimler iyileştikçe kullanıcı katılımının artacağına inanıyoruz ve bu yeni sinyalleri Arama’ya dahil ederek web’in herkes için daha iyi olmasına yardımcı olacağız. Sayfa deneyimi güncellemeleri için yol haritamızı paylaşmanın ve destek araçlarını önceden başlatmanın, web yaratıcılarının, geliştiricilerinin ve işletmelerin çeşitli ekosisteminin daha keyifli kullanıcı deneyimleri geliştirmesine ve sunmasına yardımcı olacağını umuyoruz. 

[Toplam: 1   Ortalama: 5/5]
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.