Instagram Fenomenlerine Reklam Verme

17.01.2021
56
Instagram Fenomenlerine Reklam Verme

Instagram Fenomenlerine Story (Hikaye) Reklamı Vermek

Facebook, Twitter ve İnstagram gibi sosyal medya kanalları Youtube’dan sonra 2004 yılından itibaren oldukça hızlı şekilde yayıldı. Özellikle son 15 yıldır birçok kişinin en çok vakit geçirdiği alanlar olan sosyal medya kendi içerisinde birçok dikkat çekici özelliklere sahip oldu. Kimisinde yazılı paylaşımlar, kimisinde fotoğraflar kimisinde de videolar ön plandaydı. Özellikle son yıllarda İnstagram üzerinde gerek hikâye paylaşımlarında gerekse video olarak hem tanıtımlar hem fotoğraflar oldukça ilgi gördü.

İnstagram Fenomeni Nedir?

Yıllar içerisinde hem düzenli olarak hem de ilgi çekici şekilde paylaşım yapan kişiler takipçi sayılarını önemli ölçüde arttırarak “sosyal medya fenomeni” haline geldi. Daha geniş kitlelere hitap etmeye ve her yaptıkları takipçileri tarafından beğenilmeye ve incelenmeye başlandı. Kozmetikten yemeğe, sağlıktan modaya birçok alanda fenomenler paylaşım yaptı. Dolayısıyla fenomenler aracılığı ile birçok ürünün tanıtımı da yapılmaya başlandı. İnstagram fenomenlerine reklam verme sayesinde firmalar daha geniş kitlelere ulaşmaya başladılar ve böylece satış hacimlerini önemli ölçüde arttırdılar.

İnstagram Fenomeni İle Reklam Vermek

Günümüzde internet ve sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile beraber hayatımızda her alan dijitalleşti. Örneğin alışverişimizi bile internet üzerinden, hatta sosyal medya platformlarından bile yapmaya başladık. Günümüzde mağazaları gezerek ürün seçmek yerine birçok kişi sosyal medyayı takip ederek en çok kullanılan ve beğenilen ürünlerin neler olduğunu takip ederek satın alıyor. Durum böyle olunca da instagram fenomenlerine reklam vermek önemli hale geldi. Her yaptıkları ile gündemde olan instagram fenomenleri aracılığı ile ürün tanıtımı yapıldığında oldukça geniş kitlelere ulaşım sağlanabiliyor.

Modern Dünyaya Uyum Sağlamak

Eskiden reklam vermek için radyo kanalları ve gazeteler tercih edilirdi. Artık bunlar yerine yediden yetmişe birçok insan İnstagram gibi sosyal medya hesaplarını kullanıyor. Bu sebeple firmalar da reklam vermek için artık gazeteler yerine instagram fenomenlerine reklam verme gibi yöntemler kullanıyor. Bunun için firmanızın ne üzerine bir iş yaptığı ve tanıtımı yapılacak ürünün hangi hedef kitleye yöneltileceği konusunda net bir karar verilmelidir. Tanıtılacak ürünün özelliğine göre fenomen ve hedef kitle seçimi yapılmalıdır. Unutulmamalıdır ki her fenomenin belirli bir tarzda hedef kitlesi vardır ve tanıtım bu doğrultuda ilgi çekici olmalıdır.

Benzer Yazımız  Kurumsal Piyar Reklamcılığı

Fenomen Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Firmanın ürün tanıtımının yapılması için sosyal medya fenomeni ile anlaşma yapmadan önce bazı stratejilere önem verilmelidir. Bunun için;

  • Fenomenin takipçilerinden oluşan kitle ile firmanın hedef kitlesi benzer özellikler taşımalıdır.
  • Fenomenin genel yaşantısı, tanıtım yapılacak ürün ile benzer özellikler taşımalıdır. Tanıtım esnasında yapay duracak, fenomenin yaşam tarzına uygun olmayan tanıtımlar ilgi görmeyecektir.
  • Tanıtım yapılan ürünün fiyat olarak takipçilerin karşılayabileceği seviyede olmalıdır. Örneğin orta- alt sınıf takipçiye sahip bir fenomene üst sınıf, pahalı bir ürünün tanıtımı yaptırıldığında fiyatından dolayı istenen etkiyi göremeyecektir.

Fenomene Reklam Vermek

İnstagram fenomenine reklam verme oldukça kolay bir işlemdir. Bunun için sosyal medya ajansları ve sosyal medya uzmanları aracılığı ile fenomen ile bağlantı kurulur.

  • Sosyal medya ajansları belirli ücretler karşılığında fenomen ile bağlantı kurarak firmanın reklamının yapılmasını sağlayacaktır. Bunun için nasıl bir tanıtım yapılması istendiği belirlenmeli ve fiyatlar net ve doğru şekilde iletilmesi son derece önemlidir.
  • Tanıtılan ürün için doğru fenomen ve doğru hedef kitle seçimi yapılması ile marka tanınırlığı artacak ve satışlar yükselecektir.
  • Özellikle Demet Akalın, Hande Ataizi, Ebru Polat, Demet Şener, Selin Ciğerci, İpek Dağıstanlı, Özge Ulusoy vb gibi ünlüler aracılığı ile de tanıtım yapılabilir. Fakat biraz daha düşük takipçi sayılı olan fenomenler aracılığı ile de hedef kitle uyumu kontrol edilerek reklam verilebilir.
[Toplam: 1   Ortalama: 5/5]
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.