Remarketing Ne Demek

17.02.2020
131
Remarketing Ne Demek
Remarketing Ne Demek

Remarketing Ne Demek

Remarketing kavramı cookie bazlı bir teknoloji kullanmaktadır. Türkçe’ye yeniden pazarlama olarak çevrilmektedir. Retargeting ve remarketing kavramları birbirleri ile sık karıştırılan iki kavramdır. Retargeting kelimesi ise yeniden hedefleme anlamına gelmektedir. Online reklam kanallarında kullanılmaktadır.

Müşteriler remarketing sayesinde farklı kanallar üzerinden pazarlama çalışmalarından haberdar olurlar Genellikle:

  • SMS,
  • E posta,
  • Anlık bildirim gibi kanallar tercih edilmektedir.

Web sitesini ziyaret eden müşteri, pazarlama yöntemleri aracılığı ile hangi ürünü satın almak isteyebilir, neyi beğenir gibi kendine özel sonuçların karşısına getirildiğini görür.

Bir internet sitesine kullanıcı üye olduktan sonra neden aktivasyonunu gerçekleştirmez, neden ürünü sepetine attıktan sonra satın almaz gibi konular ile remarketing çalışmaları ilgilenmektedir.

Remarketing Nasıl Yapılır

Remarketing Nasıl Yapılır

Remarketing yapmak için Google Ad kullanılması gerekmektedir. Hem internet sitenizde hem de ilgili kategorilere remarketing yapabilirsiniz. Remarketing çalışmalarına örnek olarak sepette ürünleriniz sizi bekliyor bildirimi verilebilir. Bu bildiri ile kullanıcının sepetindeki ürünleri satın alması teşvik edilmektedir.

Remarketing çalışmaları ile daha önce alışveriş yapanlara ulaşılmak istenir. Bu sayede kişiler yeniden satışa yönlendirilmiş olurlar. Kişiler siteye yeniden dönerek alışveriş yapmaları halinde kendilerine özel para puan avantajlarından faydalanabilirler. Mümkün olduğu kadar müşterilerin ilgisini çekecek mesajlar göndermek gerekir.

Remarketing Markanız için İyi midir ?

Remarketing Markanız için İyi midir

Remarketing ve marka arasında olumlu bir ilişki vardır. Yani bu çalışmalarınızın markanız ve satış oranlarınız için iyi olacağını söyleyebilirsiniz.

Remarketing yaptığınız zaman, potansiyel müşterilerinizi yakalarsınız. Ayrıca bu müşterilerinize ilgilenebilecekleri ürünleri sunarsınız. E ticaret kanalı ile alışveriş yapmış kişiler ile yeniden iletişime geçerek onların aklında kalırsınız. Kişiler o an olmasa bile bir sonraki sefer sizi hatırlayarak sizden alışveriş yapmak isteyebilir. Bu çalışmaların tümü müşteri sadakatini artırır.

Kişiler markaya güvenir ve alışverişlerinde hatırlatma mesajları olmaksızın sizi tercih etmek ister. Elbette  remarketing çalışmalarından olumlu yanıt alabilmek için bu çalışmaları yerinde ve uygun şekillerde yapmak gerekir. Örneğin, bildiri almak istemediğini belirten bir müşteriye sık sık hala mesaj atmak markanın itibarını olumlu değil olumsuz yönde etkileyecektir.

Yeniden Pazarlama Listesi Oluşturmak

Yeniden Pazarlama Listesi Oluşturmak

Pazarlama listesi oluşturmak yeniden pazarlama yönteminin bir parçasıdır. Bu yöntemle daha önceden sitenizden alışveriş yapmış olan bütün kullanıcıları kayıt altına almış olursunuz. Reklamlarınız bu listede bulunan kişilere daha sonradan yeniden gösterilecektir.

Benzer Yazımız  Meta Title Ne Demek

Spor ayakkabı satan bir internet sitesine sahipseniz, eğer bir kullanıcı daha önceden stiletto ayakkabılar kategorisini ziyaret etmişse, bu ürün kategorisi için özel olarak liste hazırlayabilirsiniz. Yalnızca stiletto ayakkabılar ile ilgilenen kişiler için hazırlanan listeye ilgili ürünleri ekleyerek ürünlerin satılmasını sağlayabilirsiniz.

Listeyi hazırlarken liste kurallarını kullanmak önemlidir. Kod entegre etmeden listeler oluşturulması mümkündür. Liste oluşturduğunuz zaman açıklama kısmına ürün fiyatı da eklenebilir.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası ile Yeniden Pazarlama

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası ile Yeniden Pazarlama

Görüntülü reklam ağı kampanyası sitenizi daha önceden ziyaret eden kişiler üzerinden işleyen bir özelliktir. Bu özellik ile birlikte sizinle ilgili reklamlarla karşılaşırlar.

Bu gün aktif olarak 2 milyondan çok ağ site bulunduğu bilinmektedir. Bu etkili remarketing yönteminden faydalanmak isteyen kişilerin ilk olarak ad words sistemine oturum açması gerekir. Daha sonra kampanyalar linkine tıklayın. Buradan yalnızca görüntülü reklam ağı seçeneğini seçin.

Karşınızda web sitenizde satın alma kutucuğunu seçtikten sonra bütçe gibi gerekli bilgileri girin. Bilgileri kayıt etmek için kaydet ve devam et butonlarına tıklayın. Pazarlama listenizi oluşturun. Bu teknikte kişilerin mümkün olduğu kadar değişik boyutlarda metin ve resim eklemeleri önerilmektedir. Bu sayede ulaşılan kişi sayısı artar.

[Toplam: 1   Ortalama: 5/5]
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.