SEO

Anasayfa » SEO
SEO

SEO

Arama motoru optimizasyonu veya orijinal adıyla Search Engine Optimization kısaca SEO; özellikle son yıllarda internet dünyasında ve günlük yaşamamızda giderek daha sık duymaya başladığımız bir kavram haline gelmiştir. Zira teknolojinin gelişmesine bağlı olarak teknolojik cihazların maliyetinin düşmesi, bunun bir doğal sonucu olarak da geniş kitlelerde internete bağlanan cihaz saysının kullanımının artmasıyla internet kullanımının yaygınlaşması, bizleri her geçen gün dijital yeniliklerle tanıştırmaktadır. SEO kavramı da bu yenilikler arasında yer almaktadır.

Bir başka açıdan açıklamak gerekirse günümüzde hemen hemen bütün işlerimizi internet üzerinden yapmaya devam etmekteyiz. Dolayısıyla sektörü ne olursa olsun pek çok marka ve firma; büyük ölçekli ya da küçük ölçekli olması fark etmeksizin internet dünyasında var olmak, bu alanda hedef kitleye ulaşarak rakiplerinden bir adım öne geçmek istemektedir. Hal böyle olunca da sektör içi yaşanan rekabet dijital ortamlara taşınarak internet dünyasında kıyasıya bir yarış haline gelmiştir. İşte şirketlerin ve markaların internet üzerinde yarıştığı en büyük konulardan birinde de etkili olan dijital pazarlama uygulamalarından biri de SEO yani arama motoru optimizasyonudur.

SEO Ne Demektir ?

SEO Ne Demektir ?

SEO’nın tanımı, bu kavramla yeni tanışan kişiler tarafından merak konusu haline getirilmişken bir yandan da SEO çalışmaları hakkında detaylı bilgilere ulaşmak isteyen kişilerin de merak ettiği bir kavramdır. SEO Esasen Search Engine Optimization kelime grubunun baş harflerinin bir araya getirilmesiyle elde edilen bir kelimedir. Search Engine Optimization da Türkçe karşılığı olarak arama motoru optimizasyonu demektir.

Arama motoru optimizasyonu adından da anlaşılacağı üzere herhangi bir web sitesinin arama motorlarında daha iyi indekslenebilmesi yani daha iyi tanımlanarak ön plana çıkarılması için yapılan optimize çalışmalarına işaret etmektedir. Dolayısıyla bir web sitesinin Google başta olmak üzere pek çok arama motorunda ilk sayfada yer almasını sağlayan, birtakım tekniklerle gerçekleştirilen çalışmaların bütününe arama motoru optimizasyonu yani SEO denilmektedir.

SEO Ne İşe Yarar ?

SEO Ne İşe Yarar ?

SEO çalışmalarının işlevi, özellikle web sitesi sahiplerini yakından ilgilendirmektedir. Yazımızın başında bahsettiğimiz gibi her geçen gün internet üzerinde yaşanan sektörler arası veya sektör içi rekabet artmaktadır. Bunun doğal bir sonucu da arama motorlarında üst sıralarda yer almayı başaran şirket ya da markalar, internet üzerinden ürün ve hizmet satışı konusunda pastadan en büyük payı kaparak rakiplerine ciddi oranda fark atabilmektedir.

SEO konusunda yapılan internet araştırma sonuçları göz önünde bulundurulduğunda, tüketici davranışı esasına göre yapılan bu araştırmalarda Google arama motorunda üst sıralarda yer alan sitelerin, internet kullanıcılarının büyük bir kısmı tarafından tercih edildiğini göstermektedir. Dolayısıyla bir ürün ya da hizmet satın almak isteyen kullanıcı Google arama motorunda satın almak istediği ürün yada hizmetle ilgili bir araştırma yaptığında karşısına çıkan ilk sitelerden yararlanmaktadır. Bu durumda söz konusu ilk sıralarda yer alan web siteleri, müşterilerin büyük bir çoğunluğunu kapmış olmaktadır.

SEO çalışmalarını faydası bu alanda web sitelerine dışarıdan uzmanlar ile birtakım güncel teknikler uygulanarak bu sıralamada üst sıralarda yer alınmasını sağlamaktadır. Temelinde listede üst sıralarda yer alma stratejisin barındıran SEO uygulamaları Google güncellemeleri ve değişen tekniklerle yapılmalıdır. Bu kapsamda dijital pazarlama sektöründe alanında uzman ekibiyle hizmet veren İnteraktif Plus firmamızdan yararlanabilirsiniz.

SEO Çalışmaları Nasıl Yapılır ?

SEO Çalışmaları Nasıl Yapılır ?

Profesyonel SEO çalışmalarının yapılışı, güncel olarak uygulanan birtakım stratejilerin bütüncül şekilde ele alınmasını kapsamaktadır. Bu bağlamda profesyonel SEO çalışmalarının şu şekilde yapıldığını söylemek mümkün olmaktadır:

  • Üzerinde çalışılan ve SEO teknikleri uygulanan web sitesinin mevcut durumda SEO kriterlerine göre uygun olup olmadığının birtakım programlar kullanılarak analiz edilmesi
  • Arama motorlarında üst sıralarda olunması hedeflenen anahtar kelimelerin belirlenmesi ve bu kelimelerden ne kadar rekabet oranının olduğunun analiz edilmesi
  • Faaliyet gösterilen sektörde rakip konumunda olan web sitelerinin arama sonuçlarında hangi durumda olduklarını belirlenmesi ve yol haritasını belirlenmesi
  • Anahtar kelimeye bağlı olarak SEO planlaması ve site içi ile site dışı SEO uygulamaları
  • İçeriklerin özgün ve kaliteli bir şekilde oluşturulması
  • Sitenin URL yapısı ve domain, hosting gibi unsurlarının SEO uyumlu hale getirilmesi
  • Planlama sonucu aylık performans raporunun takibi

Görüldüğü üzere İnteraktif Plus firmamız tarafından da başarılı şekilde uygulanan SEO çalışmaları profesyonel olarak bu şekilde gerçekleştirilmektedir.

SEO Çalışmaları Neye Göre Fiyatlandırılır ?

SEO Çalışmaları Neye Göre Fiyatlandırılır ?

Profesyonel SEO çalışmalarının fiyatlandırılması, pek çok müşterimiz tarafından merak konusu haline getirilmektedir. Esas itibarıyla arama motoru optimizasyonu çalışmalarında fiyatlandırma ve ücreti belirleyen birtakım faktörler vardır. Bunlar temel olarak bütüncül SEO çalışmaları veya kısmi SEO çalışmalarına göre birbirinden ayrılabilmektedir. Dolayısıyla geniş kapsamlı olarak hayata geçirilen SEO çalışmaları, belirli bir süreliğine ya da sadece spesifik bir alanda gerçekleştirilen SEO uygulamalarına göre daha fazla fiyata sahip olacaktır.

İnteraktif Plus firması olarak SEO Çalışmalarının fiyatlandırmasında birtakım kriterleri öne çıkarmaktayız. Bu sayede müşterilerimiz dilerlerse kapsamlı paketleri tercih ederek uzun süreli arama motoru optimizasyonu sonuçlarından yararlanabileceği gibi dilerlerse de kısa süreli etkili sonuçlar için uygun fiyatlı seçeneklerimizi değerlendirebilme imkanına sahip olmaktadır. Dolayısıyla SEO fiyatlandırmasında temel alınan kriterlerden şu şekilde bahsetmek mümkün olmaktadır:

  •  Anahtar kelime analizi ve seçimi
  • Site içi ve site dışı SEO analizi ile uygulamaları
  • Blog bazlı SEO çalışmaları
  • Zararlı link ve Backlink analizi
  • Ürün odaklı SEO çalışmaları
  • Özgün ve semantik içeriklerin SEO uyumlu hale getirilmesi
Ücretsiz SEO Çalışması Yapılabilir Mi

Ücretsiz SEO Çalışması Yapılabilir Mi ?

Ücretsiz olarak SEO çalışması yapmak isteyen özellikle kişisel blog sitesi sahipleri, bu konuda detaylı bilgilere ulaşmak adına birtakım araştırmalar yapmaya devam etmektedir. Bu kapsamda internet üzerinden veya pek çok farklı platformdan uygulamalı SEO eğitimi alarak kendi web siteniz için SEO çalışmalarını ücretsiz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Bu noktada da alanında uzman SEO ekibimizden arama motoru optimizasyonu konusunda kapsamlı eğitim alabilirsiniz. İnteraktif Plus firmamızın resmi internet sitesi üzerinde yer alan iletişim bilgilerini kullanarak söz konusu uygulamalı SEO eğitimlerimiz hakkında bilinmesi gerekenleri içeren detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu sayede öğrendiklerinizle kısmen de olsa SEO çalışmaları yapmanız mümkün olabilmektedir. Ancak SEO uygulamalarını sürekli güncellendiği ve bu alanda her geçen gün yeni bir tekniğin gündeme geldiği unutulmamalıdır. Bu nedenle SEO çalışmalarından geçici değil de sürekli olarak fayda sağlamak isteyen kişilerin öncelikle bu alanda profesyonel hizmet veren firmalardan ve SEO uzmanlarından destek alması tavsiye edilmektedir.

Site İçi ve Site Dışı SEO Nedir ?

Site İçi ve Site Dışı SEO Nedir ?

Site içi ve site dışı SEO uygulamaları, bütüncül olarak ele alınan arama motoru optimizasyonu çalışmalarının en önemli ayaklarından biridir. Bu kapsamda ilk olarak site içi SEO uygulamalarına ağırlık verilmesi gerekmektedir. Daha sonra web sitesinin dışında uygulanan tekniklerle yapılan SEO çalışmalarına geçmek en doğru tercih olacaktır. Site içi ve site dışı SEO uygulamaları genellikle şunlardan oluşmaktadır:

  • Sayfa başında anahtar kelime kullanımı
  • Yazı başlıklarını H1, H2, tagleri ile kullanmak
  • İçeriklerin özgünlüğü ve yeterli uzunlukta olması
  • Backlink düzenlemesi
  • Anahtar kelimelerin doğru kullanımı
  • Sitenin ziyaretçiler açısından en faydalı görünüme kavuşturulması
SEO Meta Başlığı Nedir ?

SEO Meta Başlığı Nedir ?

H1 etiketi olarak yer alan SEO meta başlığı, içeriğin başlığı olarak mutlaka anahtar kelime içermesi gereken önemli başlıklardan biridir. Bu aşamada başlığın potansiyel müşteri odaklı bir şekilde kurgulanması ve içeriğin içerisinde yer alacak konuyla da bağlantılı olması önemlidir. Anahtar kelimenin olması gereken H1 etiketi için en fazla 155 ile 160 karakter kullanılması gerekmektedir. Her meta açıklaması için 1 kere kullanılması gereken anahtar kelimeler, ana sayfanıza ve ana kategori sayfanıza eklenecek şekilde yer almalı, meta açıklamaları ise boş bırakılmamalıdır.

İçerik uzmanları tarafından kapsamlı bir şekilde yazılması gereken Meta başlığı, ana kategori için de oldukça önemli aşamalardan biridir. En fazla trafik veren sayfalara odaklanılarak yapılması gereken başlık türüdür.

SEO Meta Başlığı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ?

SEO Meta Başlığı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ?

Google algoritması oldukça sistematik bir şekilde ayarlanmış ve kandırılması oldukça güç olan bir yazılıma sahiptir. Bu nedenle genellikle uzmanlarla çalışılmadığında kandırma yoluna gidildiği ve bu aşamada başarılı olunmadığı görülmüştür.

SEO çalışmalarında önemli bir nokta olan Meta başlık etiketinin hazırlanması için öncelikle;

  • Arama hacmi olmayan kelimelerin bu noktada kullanılmaması gerekmektedir.
  • Başlıkta anahtar kelimeye 1 kere yer verilmelidir.
  • Meta başlık en fazla 155 ile 160 karakter olmalıdır.
  • H1 etiketi belirlerken mutlaka başlığın okuyucuya hitap edecek şekilde yazılması gerekmektedir.
  • Anahtar kelimenin olduğu mantıklı bir cümle kurmaya özen gösterilmelidir.
  • Marka ve anahtar kelimeleri yan yana dizmemeli bu konuda dikkatli olunmalıdır.
  • Dikkat çekici başlıklar hazırlamaya özen gösterilmelidir.

Meta başlık arama motoru optimizasyonlarında oldukça önemli olduğu için genellikle uzmanlarla birlikte çalışılarak, beklentiler karşılanabilmektedir. Sayfanız için ilgili içerikler ve başlıklar seçmeye, meta açıklamasına öncelik vermeye dikkat etmelisiniz.

Meta Açıklaması Nedir ?

Meta Açıklaması Nedir ?

Sürekli tekrarlanan cümleler ve içerikle alakasız açıklamalar her zaman sayfanızın Google tarafından ceza almasına neden olacaktır. Bunun için Google kandırmak yerine algoritma ve sistematik çalışmalarına dikkat etmelisiniz. Boş bırakılan Meta açıklaması Google tarafından otomatik olarak doldurulmaktadır. Ancak tercih edilmesi gereken her zaman güncel ve müşterilerinize yeterli açıklamaları yapan meta cümleler kullanılmalıdır.

Aynı zamanda meta cümle içerisinde de H1 etiketli anahtar kelime sadece 1 kere geçmeli, yine anlamsız cümlelerden uzak durulmalı, mantıklı cümlelere öncelik verilerek açıklama kısmı doldurulmalıdır. SEO için önemli olan açıklama kısmı, içerikle bağlantılı bir şekilde doldurularak eklenmesi gereken alanlardan biridir.

Dikkat Çekici SEO Başlıları Belirlenmelisiniz ?

Dikkat Çekici SEO Başlıları Belirlenmelisiniz ?

Meta başlıkları ve açıklamaları için öncelikli olarak farklı olmak, yaratıcı olmak gerekmektedir. Bunun için sembol ve sayılar kullanarak aynı zamanda müşterilerinizi meraklandırarak hareket edebilirsiniz. Genellikle SEO uzmanları tarafından yapılması gereken bu aşamalarda, Meta özelliklere dikkat edilerek çalışmalar yapılacağı için bu sorunlar yaşanmamaktadır. Ancak çalışma sonrası aldığınız hizmet hakkında bilgi edinmek istiyorsanız, bu noktalara dikkat edebilirsiniz.

SEO İçin Önemli Olan Meta H1 Etiketi

SEO İçin Önemli Olan Meta H1 Etiketi

Kopya içeriklerden kaçınılması gerektiği gibi meta başlıkta da öncelikleriniz benzer ve yinelenen başlık, açıklamalardan kaçınmak olmalıdır. Size uzun vadede çözüm sunacak olan İnteraktifPlus aracılığıyla 0212 461 75 87 veya 0533 502 23 09 numarası üzerinden iletişim kurarak, pozitif internet çözümleri alabilir, SEO için önemli olan noktalar hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Meta Anahtar Kelime Nasıl Belirlenir ?

Meta Anahtar Kelime Nasıl Belirlenir ?

Uzmanlar tarafından belirlenmesi gereken Anahtar kelimeler, kelime 1, 2 ve 3 gibi sıralanarak, Google algoritmasına yönelik belirlenmelidir. Sitenizin ihtiyacı olan anahtar kelimeler, arama motoru kullanıcılarının keywords kullanımıyla aynı olmalıdır. Bunun için analiz araçları ve keywords uzmanlarıyla çalışarak, birçok sorunun cevabını bulabilirsiniz.

Başlıca Hizmetlerimiz
  • Aylık Seo Hizmeti
  • Kurumsal Seo Hizmeti
  • E-Ticaret Seo Hizmeti
  • Yerel Seo Hizmeti
  • Kelime Bazlı Seo
  • Hit bazlı Seo
  • Seo Analiz Çalışması
  • Google Maps Seo Uygulaması
  • Site içi Seo Optimizasyon
  • Spamdan Kurtulma Çalışmaları
  • Webmaster tolls Hatalarını Giderme Hizmeti
  • Sosyal Medya Yöneticiliği Hizmeti
  • Özgün ve Semantik,LSI Seo Uyumlu Makale Yazarlık Hizmeti
Seo Hizmetimizde Kullandığımız Materyaller
  • Ahrefs
  • Semrush
  • Majestic Seo
  • Moz Pro
  • SearchMetrics
  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Seo Spy Glass
  • Keyword Tool
  • Kwfinder
  • Woorank
  • WordAi
  • Longtail Pro
  • SEOmonitor
  • SimilarWeb
  • GTmetrix
  • Pageseed Insights
Çalışma Süreçlerimiz
  • Sözleşmeli bir çalışma sağlıyoruz.
  • Çalışmalarımız 1-3-6-12 aylık süreçler şeklinde gerçekleştiriyoruz.
  • Web sitelerinize daha önceden SEO çalışması yaptırdıysanız bunlar hakkında bilgilendirme talep ediyoruz.
  • İçerik ihtiyaçlarımızın tamamını özgün ve Semantik, Seo‘ya Uygun bir şekilde gideriyoruz.
  • Web sitelerinizi sürekli olarak SEO toollarından takip ederek kayıt altına alıyoruz.
  • Seo tarafından oluşabilecek Anti-Seo, Hacklink vb. durumlarda, yapılması gerekeni yapıyor ve sizlere bilgilendirme sunuyoruz.
Bizi Tercih Etmek için Daha Neden Bekliyorsunuz ?

Sitelerinize Artık Hak Ettiği Değeri Verme Zamanı Gelmedi mi ? Bizler Bu Hayalinizi Gerçekleştiriyoruz.

Merak Ettikleriniz
Web Sitemiz için Neler Yapacaksınız ?

Sitenizi İlk Önce Seo Hazır Hale getireceğiz Sonrasında SEO strateji planının ilk adımı, web sitesinin ve rekabet analizinin tamamlanmasıdır. Bu konuda size hizmet veren olarak, sitenin mevcut teknik altyapısının güçlü ve zayıf yanlarını, daha önce hangi anahtar kelimelerin hedeflendiğini, sayfa içi içerik, dahili ve harici bağlantı kaynaklarını tespit edecek ve rakip analizini gerçekleştireceğiz.

Backlink Kaynakları Konusunda Çözümünüz Var mı ?

Seo Hizmeti Verdiğimiz Müşterilerimize Zaten Backlink Bize Ait olarak hizmet sunuyoruz. Müşterilerimize Anahtar Teslim Siteyi Teslim Ediyoruz.

Rapor Gönderiyor Musunuz veya Ne Sıklıkla Gönderirsiniz ?

Her Müşterimize Raporlarını Göndeririz Sektöre Bağlıdır Gönderme Sıklığımız Genelde 15 ile 30 İçinde 1 veya 2 Adet Rapor İletiyoruz.

Sizlerle Görüşecek miyiz Değerlendirme Yapacak mıyız ?

Her Müşterilerimizle Aylık 1 kez Yüz yüze Görüşme Şartı Veriyoruz. Durum Değerlendirmesi Yapıyoruz.

Çalışmalarınızı Ekip olarak mı Yönetiyorsunuz ?

Çalışmalarınızı Bizzat Bire bir Şirket Yetkilimiz GÖKHAN GÖKMEN İlgilenmektedir. Süreç olarak Ekibimize aktarmaktadır

PERFORMANS GARANTİLİ HİZMET İÇİN İLETİŞİM FORMUNU DOLDURUNUZ