Sosyal Medya Uzmanı

20.04.2020
68
Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya Uzmanı – Sosyal Medya Uzmanlığı

Günümüzde şirketlerin aktif olarak kullandıkları sosyal medya platformları, pazarlama, satışları ve marka tanınırlığını arttırmak için kullanılmaktadır. Sosyal medya uzmanlığı, strateji belirleme, pazarlama faaliyetlerini geliştirme, uygulama ve denetleme ile görevlidir. Profesyonel olarak sosyal medya hesaplarının kontrolünü sağlar.

Sosyal Medya Uzmanlığı Görevleri Nedir ?

Sosyal medya uzmanı, sosyal medya hesaplarının düzenli şekilde kontrolünü yapar ve bu hesaplar için içerik üretir. Üretilen içeriğin hedefi, şirket ile bağlantılı olarak belirlenmektedir. Bu içerikleri yayınlamanın amacı, şirketin kitlesini genişletmek ve bu kitleyi korumaktır.
  • Şirketin sosyal medya platformları üzerinden günlük olarak pazarlamasını resim, video, metin gibi içerikler ile sağlar.
  • Şirketin gerekli sosyal medya hesaplarını açar ve bu hesapları şirket politikasına göre düzenler.
  • Bir takvim oluşturarak, pazarlama stratejisini belirler ve bunu uygular.
  • Şirkete dair sosyal medya platformlarında oluşan kötü eleştiri, şikayet gibi durumları takip eder ve bu durumları düzeltmek için analizler yapar.
  • Şirketin hitap ettiği kitlenin sosyal medya üzerinden analizini yapar ve ürün iyileştirme için bu analizleri sunar.
  • Ürünlerin sosyal medya platformları üzerinde nasıl etkiler oluşturduğunu analiz eder.
  • İyileştirme ve geliştirme çalışmalarına doğrudan katkıda bulunur.
  • Şirketin diğer departmanları ile iş birliği içerisinde olur ve bu iş birliğini geliştirme yönünde hareket eder.
  • Gündem maddelerini takip eder ve detaylı analizlerini oluşturur.
  • Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan paylaşımların geri dönütlerini analiz eder.

Sosyal Medya Uzmanı Yararları

Sosyal medya uzmanı, sosyal medya hesapları ve sosyal medyaların işleyişi konusunda uzmanlaşmış kimselerdir. Bu kişiler ile işbirliği sağlandığı zaman, yapılan paylaşımların içeriği hedefe daha yakın olur ve daha fazla kitleye ulaşabilme şansı oluşur.
  • Sosyal medya hesapları üzerinden şirketin yararına olacak paylaşımlar, hedef odaklıdır ve şirketin kar etmesi yönünde yapılır.
  • Günü gününe sosyal medya mecraları incelenir ve kitlenin ihtiyaçları analiz edilir. Bu ihtiyaçlar uygun olarak üretim stratejisi belirlenir.
  • Sosyal medya kullanıcılarının sunmuş olduğu fikir ve görüşler detaylı şekilde incelenir.
  • Ürünler hakkında olan şikayetler genel hatları ile analiz edilir. Bu bilgiler iyileştirme ve geliştirme aşamasında yol gösterici olarak kullanılır.
  • Sosyal medya hesapları üzerinden kullanıcıların ilgisini çekebilecek içerikler gündelik olarak paylaşılır. Bu içeriklerin üretilme aşamasında yapılan analizler kullanılır.

İyi Bir Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Anlaşılır ?

Sosyal medya uzmanlığı, şirketin hedefleri doğrultusunda hareket eden kişilerin, şirketin iyiliği için kitleler ile etkileşim halinde olmasını gerektirir.
  • Bir sosyal medya uzmanının sözlü ve yazılı iletişimi çok iyi olmalıdır. Bu sayede sosyal medya üzerinden müşteriler ile kaliteli bir iletişim geliştirilir ve bu iletişimin devamı sağlanır.
  • İçeriklerin üretim ve paylaşımını önem sıralamasından geçirerek müşterilere sunmalıdır.
  • Şirketin diğer birimleri ile uyum içerisinde olmalı ve bilgi alışverişinde bulunmalıdır.
  • Teslim tarihine uyarak, içeriklerin ve analizlerin zamanında teslimini gerçekleştirmelidir.
  • Müşteriler ile aktif olarak ilgilenmeli, sorunlarına çözümler getirmelidir.

Sosyal Medya Uzmanlığı Deneyimi

Sosyal medya uzmanlığı, gelişen teknoloji ve iletişim araçları sayesinde gün geçtikçe önemini arttırmaktadır. Bu alanda tecrübe sahibi kurumlar ve kişiler ile çalışmak, ürünlerin satışı ve pazarlanmasında, hedef kitleye ulaşmakta ve ürünlerin iyileştirilmesinde faydalı olacaktır.
  • Sosyal medya uzman hizmeti alırken, bu hizmeti alacağınız kurum veya kişinin alanında deneyim sahibi olması önemlidir.
  • Sosyal medya uzmanının, şirket politikanızı anlaması ve bu politika çerçevesinde çözüm üretebilecek kabiliyette olması gerekmektedir.
  • Sosyal medya hesaplarını, şirketin hedefleri çerçevesinde ve pazarlama tekniklerini kullanarak şekillendirmesi, bu hesapların aktif olarak müşteriler ile etkileşim halinde olmasını sağlaması gerekir.
  • Kullanmış olduğu pazarlama teknikleri ve stratejilerinin, günümüz toplumuna hitap etmesi ve ilgisini çekmesi önemlidir.
Alanında uzman kadromuz, iletişimi önemseyen anlayışımız ile biz info@interaktifplus.com.tr mail adresinden ulaşabilir, dilerseniz de 0 (533) 502 23 09 numarasından bizi arayabilirsiniz. info@interaktifplus.com.tr

[Toplam: 1   Ortalama: 5/5]
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.