trende

İçerik Pazarlama Yönetimi

25.04.2021
1.551
İçerik Pazarlama Yönetimi
İçerik Pazarlama Yönetimi

İçerik Pazarlama Yönetimi

İçerik Pazarlama Yönetimi; İçerik oluşturma, pazarlama ve yönetme bu kelimeler hayatımıza Google algoritmalarıyla 2003 yılında girmeye başlamış, 2015 yılında ise tamamen global alanda etkili bir pazarlama stratejisine dönüşmüştür. SEO, SEM, WordPress kelimelerini sanal dünyanın her alanına duyarken, içerik pazarlama yönetimi ile ilgili yapılan hataların da marka, web site ve blog sayfalarını geride bıraktığına emin olabiliriz.

İçerik Pazarlama Stratejisi

İçerik Pazarlama Stratejisi

İçerik oluştururken özgünlük, anahtar kelime kullanımı ve makale türünün önemli dikkate alınmaktadır. Ancak stratejik ilerlenmediği takdirde kullanılan yöntemler her zaman kısa sürecek çalışmalarla sonuçlanır, ortalama değere hiçbir zaman ulaşılmaz. Peki, ortalama içerik pazarlama yönetimi değeri neyi hedefler? Global alanda;

  • Pazarlamacıların % 53 oranında geri dönüş aldıkları alan blog içerikleri ve ürün içerikleridir.
  • % 62 oranında ise sosyal medya içerikleri geri dönüş alınmasını sağlar.
  • Blog oluşturma, içerik oluşturma ve ürün tanıtımları satış, marka bilinirliği ve güvenini etkilemektedir.
  • % 100 özgünlük ve anahtar kelime kullanımıyla SEO çalışması merkeze alınır.
  • SEO uyumlu makale, içerik özgünlüğü ve doğru bilgi her zaman ön plandadır.
i̇çerik pazarlama yönetimi
İçerik Paylaşımlarıyla Neler Kazanılıyor?

İçerik Paylaşımlarıyla Neler Kazanılıyor?

Birçok kullanıcının içerikleri okumadığı, sadece baktığı düşüncesi yaygındır. Ancak internette her zaman doğru stratejiyle paylaşılmış içerikler okunur ve bilgi alınan noktada kullanıcıların markaya olan güveni artar. Ürün satın alma, bilgi araştırma ve işlem yapma uygulamalarında ziyaretçilerin % 70’i içerikleri okumaktadır. Doğru içerik paylaşımı ve yönetimiyle bu oran % 82’i üzerinde olabilmektedir.

  • İçeriklerin akıcı ve özgün olması içeriklerin okunur olmasına katkı sağlar.
  • İçerikler 2 dakikayı aşmayacak akıcılıkta olmalıdır.
  • İçeriklerin paylaşıldığı alan sayfa düzeni ve güncelliği önemlidir.
  • Karışık sayfa düzeni, içeriklerin stili ve paylaşım alanı okuyucuyu itmektedir.
  • Okuyucuyu kazanmak için doğru içerik yönetimi stratejisi oluşturulmalıdır.
İçerik Pazarlama Yönetimi Nedir ?

İçerik Pazarlama Yönetimi Nedir ?

İçerik pazarlama yönetimi, içeriklerin içerik üreticisi, editör ve sayfa yöneticisiyle bir araya gelerek doğru zamanda doğru yerde paylaşılmasını kapsamaktadır. İçeriğin pazarlanma alanı, günlük içerik paylaşımının oluşturulması ve Google ADS algoritmalarıyla akraba olunduğu unutulmamalıdır. Ziyaretçilerin içerikleri okuması, içeriklerle kalitenizin ön olana çıkarılması için uygulanacak stratejilerden biri de SEO uyumlu metinlerin özgün olarak oluşturulmasıdır.

  • İçerik planlaması yapılmalıdır.
  • Araştırma ve Rakip analizleriyle markaya özgü içeriklerin oluşturulması sağlanır.
  • Anahtar kelime araştırması ve içeriklerin şablon düzenlemesi yapılır.
  • Hedef kitleyi tanımak ve okuyucuyu yormadan kısa ve net cümleler kurmak hedeflenir.
  • Doğru zamanda doğru yerde, doğru paylaşımlar yapmaya odaklanılmaktadır.
  • Başlık seçimi, konu uygunluğu ve faaliyet alanının ihtiyaç duyduğu içeriklerin düzenlenmesi sağlanır.
i̇çerik pazarlama yönetimi
İçerik Pazarlama Yönetimi; Strateji Ve Planlama

İçerik Pazarlama Yönetimi; Strateji Ve Planlama

Hedef kitlenizi tanımadan, rakiplerinizi analiz etmeden içerik pazarlamada başarılı olamazsınız. İçeriklerinizi hazırlarken benzerlikten kaçınmak, özgünlüğü ve kreatif fikirleri ön planda tutmak, markanızın değer kazanmasında etkili olacaktır. Pazarlama stratejisinde ilk olarak;

  • Anahtar kelimelerin tespit edilmesi
  • Makale şablonu, stili ve içeriklerin faaliyet alanına göre düzenlenmesi
  • Başlık, meta başlık ve meta açıklama etkilerinin analizi
  • İçeriklerin yayınlanma sıklığı ve geri dönüş analizleri
  • İçeriklerin güncellenme takviminin oluşturulması

İçerik pazarlama yönetiminin ilk hedefleri arasında yer alır. Tüketiciyi tanımak, içeriklerin okunma oranını da artırmak için oldukça faydalıdır. İçeriklerin ürün tanıtımı, marka tanıtımı ve pazarlama alanındaki hedef kitleye yönelimini de tespit etmek, kaliteli içeriklerin oluşturulması için önemlidir. İçerik planı oluşturarak, paylaşım zamanından geri dönüş etkilerine kadar dikkate alınması, SEO çalışmalarındaki etkilerin de neler olduğunu gözlemlememizi sağlar.

İçerik Pazarlama Yönetimi; SEO Çalışmaları

İçerik Pazarlama Yönetimi; SEO Çalışmaları

SEO arama motoru optimizasyonu olarak, içeriklerin kalite, hedef kitleye erişim noktaları ve marka bilinirliğini artırma düzeyinde oldukça önemlidir. İçerik pazarlama yönetimi için kullanılan SEO stratejisi, anahtar kelimelerin tespit edilmesiyle marka ve ürünün hedef kitleyle kısa yoldan buluşmasını sağlamaktadır. SEO çalışmaları arama motoru üzerinden kolay bulunmanızı sağlarken, içeriklerin de hedef kitleyle buluşması için en kolay ve en faydalı yöntemler arasında yerini almıştır.

  • İçerik oluşturmadan önce anahtar kelime analizi yapılmalıdır.
  • Editör takvimi üzerinden yayınlama ve tanıtım alanı yöntemleri programlanır.
  • Özgün ve SEO uyumlu içerik paylaşımlarının paylaşım zamanı tespit edilir.
  • İçeriklerin günlük yayınlanma veya haftalık güncellenme zamanına göre anahtar kelime analizleri yapılmaya devam edilmektedir.
  • Gerçek zamanlı paylaşım ve gevşek zamanlı paylaşımlar dikkate alınarak SEO çalışmaları yapılmalıdır.
i̇çerik pazarlama yönetimi
İçerik Yayınlamada Performans Analizi

İçerik Yayınlamada Performans Analizi

İçeriklerinizin gerçekten işe yarıyor mu? SEO çalışmaları, % 100 özgünlük ve doğru paylaşımları yaptığınızdan emin olmak için önemli noktalara eğilmeniz, ziyaretçilerinizin web sitenizden neden ayrıldığını tespit etmeniz önemlidir. Google analiz programı ve ADS verileri size içeriklerinizle ilgili yaptığınız çalışmaların ihtiyacınız olan verimliliği aldığınızı analiz etmenizde yardımcı olacaktır.

Benzer Yazımız  Dijital Marka Yönetimi

Performans ölçerek, okuyucuların metinleri neden okumadığını ve siteden 30 saniye içerisinde neden ayrıldıklarını öğrenebilirsiniz. Pazarlama stratejinizde ters giden noktaları tespit etmeniz için tanıtım içerikleri, blog içerikleri ve SEO içerikleri hakkında neleri yanlış yapıyor olabilirsiniz öğrenirsiniz. İçeriklerinizin kopya olması işe yaramayacağı gibi rakiplerinizle benzerlik taşıması da yanlış içerik pazarlama yöntemleri arasında yer almaktadır.

İçerik Pazarlama Yönetimi; Doğru Stratejiyle Doğru İçerik Paylaşımı

İçerik Pazarlama Yönetimi; Doğru Stratejiyle Doğru İçerik Paylaşımı

İçerik oluşturma yetenek ve beceri gerektirdiği kadar Teknik SEO çalışmalarını da içermektedir. SEO uzmanlarıyla birlikte çalışılarak, anahtar kelime analizleri faaliyet gösterilen sektör üzerinden test edilir. Örneğin bir kuaför işletiyorsanız, saç modelleri, kesim ücretleri ve saç boyama üzerine anahtar kelime kullanmanız gerekmektedir. Ancak bu Google algoritmalarında arama sonuçlarına dayanarak yapılması gereken işlemler arasında yer alır.

Anahtar kelime analizleri yapıldıktan sonra web sayfası içeriklerinin düzenlenmesini basit anahtar kelimelerle, kuyruklu anahtar kelime düzenlemelerine göre yapmalısınız. Markanızın ismini tekerleme gibi kullanmanız ya da içeriklerde aşırı anahtar kelime kullanımına gitmeniz faydalı olmayacaktır. Doğru anahtar kelime kullanımıyla, doğru zamanda içeriklerin paylaşılmasını sağlamalısınız.

i̇çerik pazarlama yönetimi
İçerik Analizi Yazılımı Nedir Ve Ne İşe Yarar ?

İçerik Analizi Yazılımı Nedir Ve Ne İşe Yarar ?

İçerik analizi yazılımları içeriklerinizin özgünlüğünü ve anahtar kelime kullanımındaki etkilerini gözlemlemenizi sağlamaktadır. Fakat ne olursa olsun hiçbir zaman bir SEO uzmanı kadar başarılı olmayacaktır. Genel olarak anahtar kelime kullanımında % 2 sınırı kullanılmaktadır. Ancak bu her makale için kullanılmaz, her içerik için de doğru oran olarak görülmez.

  • Bilginin gücüne inanarak analizlerinizi doğru tespit etmelisiniz.
  • Anahtar kelime kullanımı ve oranlarını tespit etmelisiniz.
  • Araştırma yaparak içerik üretiminde doğru bilgi kullanmalısınız.
  • İçerikleriniz için paylaşımlarınızı doğru zamanda yapmalısınız.

Web site, blog ve sosyal medya içeriklerinin paylaşımlarında farklılıklar olmalı, içerikleriniz bu kapsamda düzenlenmelidir.

İçerik Pazarlama Yönetimi; Web Site İçerik Yönetimi

İçerik Pazarlama Yönetimi; Web Site İçerik Yönetimi

Web site içerik pazarlama  yönetimine öncelliğiniz markanızın bilinirliğini artırmak ve hizmet, ürün tanıtımlarınızı ön planda tutmak olmalıdır. İçerik analizleri yaparken, ziyaretçilerinizin sayfanızdan kısa zamanda çıkma nedeni sadece içeriklerinizden kaynaklanmaya bilir. Karışık sayfa düzeni ve içeriklerinizin yanlış konumlandırılmış olması da web siteniz için eksi bir kullan yöntemidir.

  • İçeriklerin net ve temiz yayınlanması gerekmektedir.
  • Başlıkların direkt konuyla ilgili olmasına önem verilmelidir.
  • Anlamsız ve uzatma cümleler olmadan direkt konuya girilmelidir.
  • Araştırma yapılarak içerik oluşturulmalıdır.
  • Ürün ve hizmet tanıtımlarında içeriklerin toplam karakteri 200’ü geçmemelidir.

Web site blog sayfası için içeriklerin düzenlenmesi pazarlama planlamasına göre tespit edilerek paylaşılmalı, bilgiler net ve akıcı verilmelidir.

i̇çerik pazarlama yönetimi
İçerik Pazarlama Yönetimi; Blog İçeriği Yönetimi

İçerik Pazarlama Yönetimi; Blog İçeriği Yönetimi

Blog içerikleri için kullanılan yöntemler, ürün tanıtım ve hizmet tanıtımından çok, markanın güvenirliğini vurgulamaya yöneliktir. Blog içeriklerinde kullanılan dil kurumsal olmalı, içerikler açıklayıcı ve net şekilde kurgulanmalıdır. Başlıklar, alt başlıklar ve anahtar kelime kullanımları da içeriklere göre düzenlenmelidir. İçeriklerin 1000 kelime ve 3000 kelime arasında olması içerik performansını etkilemez ancak ziyaretçinin tamamen 3000 kelimelik bir yazıyı okumayacağını da göz önünde bulundurmak önemlidir.

Benzer Yazımız  Grafik Tasarım

Anahtar kelime kullanımıyla, alt başlık kullanımına önem verilmeli, içerik oluştururken kullanılan dil kurumsal ve açıklayıcı olmalıdır. Genel pazarlama stratejisi uygulanarak, direkt okuyucuya hitap edilmeli ve faaliyet alanıyla ilgili net bilgi verilmelidir.

İçerik Pazarlama Yönetimi; Sosyal Medya İçerik Yönetimi

İçerik Pazarlama Yönetimi; Sosyal Medya İçerik Yönetimi

Sosyal medya genellikle içerikten çok görsele dayalı paylaşımlar yapılan mecralar arasındadır. Ancak paylaşımları yaparken alt bölüme içerik ve etiketleme kullanmak web siteniz için de faydalı olacaktır. İçeriğin kapsamı, netliği ve kısalığı da okunma düzeyini artırır. Gereksiz açıklamalar ve paylaşımlar yaparak, takipçi sayınızı düşürebilirsiniz.

Sosyal medya içeriklerinde dikkat çekici görsellerin oluşturulması ve yazı paylaşımının da dikkat çekici soru ve açıklamayla yayınlanması okuyucuyu cezbetmektedir. İlk hedefiniz soru ve sonraki hedefiniz ise net bir açıklama yapmaktır. Web site ve blog içeriklerinde başlıklarda kullandığınız merak unsurlarını sosyal medya üzerinde üst seviyede kullanmanız ve güncelliğe de önem vermeniz içerikleriniz geri dönüşlerini almanızı sağlayacaktır.

i̇çerik pazarlama yönetimi
İçerikleri Yayınlamak, Tanıtmak Ve Pazarlama Yöntemleri

İçerikleri Yayınlamak, Tanıtmak Ve Pazarlama Yöntemleri

İçerikleri yayınlamak için içeriğin faaliyet gösterdiğiniz alan, sektör ve kampanya da dahil olmak üzere bütün alanlara hitap etmesini sağladığına dikkat etmelisiniz. SEO uyumuyla birlikte, içeriklerinizi yayınladığınız mecra içeriğin nasıl olması gerektiğiyle ilgili yakından bağlantılıdır. Web siteniz için kullanacağınız yayınlamalarda, stilinizi ön plana çıkarmanız, yazı fontu, resim ve görsel hazırlamada da profesyonel çalışmalar sağlamalısınız.

İçeriğin hangi zaman diliminde ve nerede paylaşılacağı da içerik pazarlama sorumlusunun görevidir. Bunun için hedef kitlenizle, web site ziyaret saatlerinizle ve faaliyet alanınızın ihtiyaç duyulduğu tarihlerde içeriklerinizi yayınlar, tanıtır ve pazarlama işlemlerinde profesyonel yönetim stratejileri uygular.

Örneğin; bayram şekeri üreticisisiniz. Bayram tarihlerine göre planlamaları yaparak, şeker markaları, şeker türleri ve bayram tarihi de dahil olmak üzere ürün tanıtımı, blog tanıtımı ve sosyal medya içeriklerin hazırlanmasını sağlayacak uzman bir içerik yöneticisiyle çalışabilirsiniz.

İçeriği Kimler Üretir, Kimler Yayınlar Ve Kimler Okur ?

İçeriği Kimler Üretir, Kimler Yayınlar Ve Kimler Okur ?

İçerik üretimi için kullanılan stratejileri SEO uzmanı kaleme almaktadır. SEO uzmanı iyi bir takipçi, analizci ve editör görevi görmektedir. Sitenizi inceler, faaliyet alanınıza göre araştırmalar yapar, rakiplerinizi tanır ve doğru zamanda doğru içeriklerin üretilmesi için planlamalarını içerik üreticileriyle paylaşır.

  • Anahtar kelime analizleri yapılarak içerik üreticilerle kreatif bir bütünlük sağlanması amaçlanır.
  • İçeriklerin % 100 özgün olduğu dikkate alınır.
  • İçeriklerin dil bilgisi, noktalama ve imla kurallarına dikkat edilir.
  • SEO uyumu ve içeriğin marka ile tutarlılığı kontrol edilecektir.
  • Hedef kitleye hitap edecek noktalar parlatılır.
  • İçerikten alınan geri dönüşler raporlanır.
i̇çerik pazarlama yönetimi
SEO Uzmanı Ve İçeriğin Serüveni

SEO Uzmanı Ve İçeriğin Serüveni

SEO uzmanı içeriğin üretiminden yayınlandığı zaman dilimine kadar birçok alanda önemli bir role sahiptir. İçerik üreticisinin anahtar kelime kullanımına destek olduğu kadar, web sitenin de ziyaretçi trafiğini analiz eder. İçeriklerin kalitesi, özgün ve anahtar kelime uyumu da dikkate alınarak, Google ADS üzerinden yapılan testlerle sinyallere göre yeni stratejilerin belirlenmesini sağlar.

SEO uzmanının görevi; sayfanın kalitesini artıracak içerik ve görsel bütünlüğün sağlanması, rakip firmaların incelenmesi ve geri dönüş sıklığının analiz edilerek raporlanmasını kapsar. Uygulanan stratejideki verimlilik dikkate alınarak, en iyi uygulamaya kadar yöntem yeniden değerlendirilerek, yeniden strateji belirleyebilir.

İçerik Üretiminde Stil, Özveri Ve Tarz Kılavuzu

İçerik Üretiminde Stil, Özveri Ve Tarz Kılavuzu

İçeriklerin kalitesini belirleyen önemli noktalardan biri de, içeriğin farklılığını gözler önüne serecek yazı puntosu, fontu ve stilidir. Özveri ile çalışmak da markanın sesinin duyulmasını sağlayacak etkili yöntemler arasında yer alır. İçeriklerin dağınık, okunmayacak sayfa düzeninde olması içeriğin faydalı bilgilerini de çöpe atmak demektir.

  • İçerik üretiminde yazı stiline önem verilmelidir.
  • Sayfa düzeni, paragraf ve alt başlıklar planlanmalıdır.
  • İmla hataları ve noktalama işaretleri revize edilmelidir.
  • Editör gözleminden geçmeli, hatalar düzeltilerek paylaşılmalıdır.
  • Sayfa renk, yazı stili ve görsel katkılarla farkını göstermelidir.
i̇çerik pazarlama yönetimi
İçeriğin Araştırılması Ve Özgünlük Kalitesi

İçeriğin Araştırılması Ve Özgünlük Kalitesi

İçeriğin araştırmayla yazılası, farklı kaynaklardan yararlanılarak % 100 özgün olması içerik üretimi için oldukça önemlidir. SEO uzmanları, editörler ve içerik üreticilerinin ilk hedefi her zaman doğru bilgi, özgünlük ve anahtar kelimelerin doğru kullanılmasıdır. Stratejinin birincil temelini oluşturan bu üç etkiyle birlikte içerik pazarlama yönetiminde doğru adımlar atılması sağlanmış olacaktır.

  • Uygun konuların seçilmesi
  • Hedef kitleye hitap etmesi
  • Temel demografik özellikleri ve ilgi alanlarına göre hazırlanması
  • Markaya veya siteye özgü şablon hazırlanması
  • Özgünlüğün ve kaliteli içeriğin ön plana çıkarılması
  • Hataların anında düzeltilerek, yeni içerik paylaşımların doğru zaman diliminde yapılması
  • İçeriklerin doğru bilgiler ve başlıklarla yayınlanması
  • SEO çalışması, içerik üretimi ve hedef kitle için oldukça önemlidir.
İçerik Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İçerik Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İçerik oluştururken alıntılama yapmak, kopya içerik kullanmak ve direkt olarak kopyala yapıştır yöntemlerle içerikleri paylaşmak hatalı içerik yönetimidir. İçeriklerin paylaşılması için tamamen özgün olması ve araştırma yapıldıktan sonra anahtar kelimelerle birlikte % 100 özgünlük ilkesi üzerinden paylaşılması gerekmektedir. İçerik yöneticisinin sorumluğu olan içeriğin özgünlüğü ve kalitesi de bu evrede devreye girer.

Benzer Yazımız  Online İtibar Yönetimi

İçeriklerin anahtar kelimelerle organik bir bütünlük içinde olmasına dikkat edilmelidir. Kelimelerin anlamsız ve gereksiz kullanımından kaçınılmalıdır. Uzun cümleler ve gereksiz açıklamalar yapılmamalıdır. İçeriğin yazım dili kaliteli ve okunabilir kalitede olacak şekilde düzenlenmeli, profesyonellik ön planda tutulmalıdır.

İçerik Pazarlama Yönetimi; Sorular

İçerik Pazarlama Yönetimi; Sorular

İçerik Yöneticisinin Görevi Nedir ?

Cevaİçerik yöneticisi, içeriklerin anahtar kelime kullanımı, organikliği ve imla hatalarıyla ilgili editörlük yapabilir. Aynı zamanda editörle birlikte çalışarak SEO etkisini analiz ederek, SEO uzmanıyla birlikte çevrimiçi ve çevrimdışı içerik kontrollerini sağlayacaktır. İçeriklerin doğru zamanda, doğru başlık ve içeriklerle paylaşılmasını sağlayacak, içeriğin bütüncül olarak web sitesine tutarlı yerleştirilmesi için uygulamalar yapacaktır.

İçeriğin üretimi, kontrol, analizi ve sonucu da dahil olmak üzere içerik yöneticisinin elindedir. Otomasyon sistemleri kullanarak, içerik üreticilerini senkronize bir şekilde göreve atamak, anahtar kelimelerin hazırlanmasını sağlamak ve içeriği biçimlendirme evrelerinde yer almaktadır. İçeriğin eksiklerini gözden geçirerek, düzenlemeler talep eder ve yeniden düzenlenmesini sağlar.

İçerik Pazarlama Yönetimine Neden İhtiyacınız Var ?

Global alanda birçok web site ziyaretçilerini yanlış içerik yönetimi stratejileri uygulayarak kaybetmektedir. İçeriklerin okunmasını ve kalitesinin vurgulanmasını sağlayacak en etkili yöntemlerden biri içerik planlaması yapmak, doğru paylaşım zamanını bilmek ve analizlerle  içeriğin geri dönüşlerini araştırarak strateji uygulamaktır. Google ADS, analiz programları ve SEO çalışmaları da oldukça önemlidir.

Neden İçerik Pazarlama Yönetimi Almalısınız ?

İnteraktif Plus, içerik pazarlama yönetimi ile birçok web site ve blog kurulumunun doğru stratejilerle etkin ziyaretçi sayısına ulaşmasını sağlamıştır. Site trafiğini artırmak, SEO çalışmalarının sağladığı avantajları ikiye katlamak için içeriklerin kaliteli bir şekilde üretilmesi aynı zamanda yayınlanması içerik pazarlama yönetiminin sorumluluğunda olacak, sitenizin arama motorunun ilk sayfasında yer alması sağlanırken, markanız güven kazanacaktır.

Bizlere Buradan Ulaşa Bilirsiniz

santralskypewhatsapp
canlı destekmail2telegram buton
İçerik Pazarlama Desteği Almak İstiyorsanız Bilgilerinizi Not Bırakın Sizleri Arayalım

    Click to rate this post!
    [Total: 1 Average: 5]
    Ziyaretçi Yorumları

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    Whatsapp
    GÖKHAN GÖKMEN
    GÖKHAN GÖKMEN
    Merhaba
    Size nasıl yardımcı olabiliriz?