trende

Online İtibar Yönetimi

25.04.2021
2.178
Online İtibar Yönetimi
Online İtibar Yönetimi

Online İtibar Yönetimi

Online İtibar Yönetimi; Online dünyanın içinde itibar otoritesinin kurulması, içerik yayınlama, e ticaret yönetimi, reklam ve satış stratejilerini kapsamaktadır. Kısır döngüden kurtularak, erdem odaklı bir yol izleyerek, online itibarınızı kazanmanız, markanızın müşterilerle arasında sadakatle bütünleşen avantajlara dönüşecektir. Online alanda ‘’ Siz kimsiniz’’ ve en önemlisi ‘’İtibarınızı zedeleyen etmenler neler’’ bu iki soruya cevap bularak, online çalışma alanınızı genişletir, müşterilerinize markanızı doğru tanıtırsınız.

buyuk resim
Online Dünyada Neler Oluyor ?

Online Dünyada Neler Oluyor ?

İnternet, hız ve global alan için vazgeçilmez etkileşim alanlarından biri olmuştur. Bugün dünya üzerinde % 92 oranında online kullanım mevcut. Alışveriş, bilgi edinme, eğitim, iş alımı ve satış stratejilerinin tamamı online alandaki araştırmalarla ilerlemektedir. Üniversiteye öğrenci alımından, işe eleman seçimine kadar ‘’Yaşam Tarzını’’ değerlendirme, online alandaki paylaşım ve yorumları inceleme söz konusudur.

  • İnternet güvenilir kaynaklar arasında görülmektedir.
  • İtibar, kişisel bilgiler ve sosyal çevre hakkında önem arz eder.
  • Global ve yerel işletmelerin müşteri yorumlarına bakılması oranı % 97’dir.
  • Negatif yorumlar işletme ve markanın itibarını uzun süre zedelemektedir.

İşe alma sürecinden, marka ve ürün tanıtımlarına kadar, sadece bir negatif yorumla bütün emeklerinizin çöpe gittiğini düşünün. Bir akşam yemeğinde yaptığınız yemek ilk tadan tarafından beğenilmedi ve geriye kalan dokuz misafiriniz yemeklerinizden tatmamaya karar verdi. İşte online itibar tam da bu noktada devreye girerek, uyumsuzlukları, negatif eleştirileri ve art niyetli müşteri yorumlarını ortadan kaldırarak, markanızın gerçek değerini ortaya çıkaracaktır.

online i̇tibar yönetimi
Online İtibar Yönetimi; Online Dünyada Tutarsız Vızıltılar

Online İtibar Yönetimi; Online Dünyada Tutarsız Vızıltılar

Sosyal hayatımızda insanlara güvenimizi, dış görünüşleri, ulaşılabilirlikleri, iletişimleri ve tutarlılıklarıyla kazanırız. Çok anlamsız bir neden dolayı yeni tanıştığınız insanın size yalan söylediğini düşünün, bu onun ilk görünüşte yalancı bir kimliğe sahip olduğunu gösterecektir. Online itibar yönetimi müşterilerinizin sizi yanlış tanımasını, negatif yorumlar ve yalan haberlerle itibarınızın zedelenmesine engel olacak ‘’ Online alandaki yalan bilgiler’’ ortadan kaldırmanızı sağlayacaktır.

Tıklama tuzağı; Sırf internet sitesinin tıklanması veya reklama tıklanması için yapılan işlemler, markanızın ve web sitenizin itibarını zedelemektedir. İşte bu ilk tanıştığınız insanın ilk yalanıdır. Eğer ziyaretçilerinize ilk anda yalan söylerseniz, itibarınızı zedelersiniz.

  • Web sitenizin tutarsızlıklardan arınmasını sağlamalısınız.
  • Doğru bilgi, doğru şekilde verilmelidir.
  • Sosyal medya aracılarıyla web sitenizin link paylaşımlarını yapmalısınız.
  • Online alanda negatif yorumlardan ve gereksiz söylemlerden uzaklaşmalısınız.
  • Denge kurarak baştan çıkaran değil, doğru olana yöneltmelisiniz.
Online İtibar Yönetimi İle Dengeleri Kurun

Online İtibar Yönetimi İle Dengeleri Kurun.

Denge ve tutarlılık itibar yönetimi için ilk gündeme alınması gereken kavramlar arasındadır. İtibarınızı zedeleyen dengesiz ve tutarsız söylemlerden uzak dururken, kısır döngüyü de geri planda bırakmanız gerekecektir. Günümüzde her üç kişiden biri internetteki bilgileri güvenilir bilgi kaynağı olarak görmektedir. Dünya çapında bu oldukça yüksek bir orandır.

İtibarınızı neler zedeler;

  • Gereksiz ve uzun yorumlar
  • Negatif yorumlar
  • Gerçeklik ve uyumsuzluk arasındaki ince çizgi
  • Yalan söylemler, tıklama tuzağı ve markanızın yansıttıkları
  • Sosyal medya hesaplarının yanlış kullanımı

Markanızın yansıttıkları direkt link geçişlerini, sosyal medya ve web site aracılarını kapsamaktadır. Ziyaretçilerin direkt ulaşabilecekleri alanların oluşturulması, sizi benzerlerinizden farklı kılarken aynı zamanda doğru bilgiye ulaşmaları için de etkili olacaktır.

online i̇tibar yönetimi
Online İtibar Yönetimi; Online Alanda Nasıl Bilirsiniz ?

Online İtibar Yönetimi; Online Alanda Nasıl Bilirsiniz ?

Online dünyanın bir dedektif olduğunu düşünelim. Sizin için araştırma yapmaya başladığında ilk karşısına çıkanlar nelerdir? Markanız, satış alanlarınız, sosyal medya hesaplarınız ve ziyaretçilerinizin yorumu. Peki dedektif sizin söylediklerinize mi inanır yoksa ziyaretçilerinizin negatif yorumlarına mı?

  • Gizlilik ilkesinden vazgeçerek açık ve net olmanız çevrimiçi alanda oldukça önemlidir.
  • Markanızın sadakati, erdemli yaklaşımları ve kurumsal kimliği ön planda olmalıdır.
  • Kötü yorumlar, vızıltılar ve geçmişte yapılan hatalar geçmişte kalmalıdır.
  • Yeni kimliğinizi oluşturmak, yeni bir yola girmek online alanda başarıya giden önemli bir adımdır.
Online İtibar Kısır Döngü

Online İtibar Kısır Döngü

Online dünyada sizin için söylenenler uzay boşluğuna gitmez, bıraktığınız yerde sonsuza kadar durmaktadır. Günümüzde alışveriş, eğitim, bilgi ve görüş almak için ilk olarak online alanda araştırma yapılmaktadır. Çevrimiçi alandaki negatif yorumları görmezden gelmeniz, yanlış bilgilerin ve hatalı paylaşımların durmasını sağlamanız kısır döngü kanalına girmenize neden olur. İlk hedefiniz markanızın itibarını zedeleyen çöplerden kurtularak, vitrininizi düzenlemeniz, ziyaretçilerle aranızı düzeltmeniz ve markanızın itibarını geri kazanmanız olmalıdır.

  • Kısır döngü bütün SEO stratejilerine rağmen aynı noktada kalmanıza neden olur.
  • Negatif yorumlar ve yanlış bilgiler yayıldıkça zarar edersiniz.
  • Markanızın kurumsal kimliği ve erdemli çalışma disiplini zedelenecektir.
  • Art niyetli paylaşımlar, tıklama tuzakları ve yanlış bilgi kirliliğinden ziyaretçileriniz giderek azalır.
  • Markanız kurumsal kimliğini kaybeder, satış ve reklam stratejilerinden yüksek geri dönüşler alamaz.
  • Kısır döngüyle başladığınız noktada kalırsınız.
online i̇tibar yönetimi
Online İtibar Erdemli Döngü

Online İtibar Erdemli Döngü

Erdemli döngü online dünyada sizi yansıtacak kaliteli ve pozitif noktaları parlatmanızı sağlayacak, ziyaretçilerinizin markanıza olan güvenine etki edecektir. Antik Yunan’ın Tebai Kentine girişinde şöyle bir yazı vardır ‘’Kendini Bil, Erdemli Ol’’ Yunan felsefesinde uzun yıllardır yer edinmiş bu söylem aslında kişinin kendini bilerek hareket etmesini ve yanlışlarını düzeltmesini sağlayacak batı felsefesine dayanmaktadır. Erdemli döndü, online alanda kendinizi bilmenizi, markanız hakkında bilgi sahibi olarak çevrimiçi alandaki kimliğiniz hakkında fikir sahibi olmanızı sağlar.

  • Markanızın tanıtımındaki pürüzleri temizler.
  • Yanlış bilgileri ve yanlış bilinenleri ortadan kaldırır.
  • Sizi iyi yansıtan pozitif bilgilerin ön plana çıkmasını sağlar.
  • Güven, itibar ve kalitenizi inşa eder.
Benzer Yazımız  Sosyal Medya Yönetimi

Erdemli döngü sayesinde, markanız hakkında yanlış bilinenlerden sıyrılır, sosyal medya ve web site üzerindeki özgüveninizi kazanırsınız. Müşterileriniz ve ziyaretçilerinizle iletişimde doğru kanaları kullanmak, güvenirliğinizi kanıtlamak ve negatif yorumlardan sıyrılmak için etkili yöntemler arasında yerini almıştır. Bugün dünya üzerinde % 82 oranında negatif yorumlar satış stratejilerini al aşağı etmektedir.

Online İtibar Yönetimi; Çevrimiçi Sonsuz Döngü

Online İtibar Yönetimi; Çevrimiçi Sonsuz Döngü

Markanız ve siteniz hakkında bilinenler sonsuz bir döngüde yer alır. Sadece bir kereye mahsus yorumları silmeniz, markanızı yenilemeniz ya da itibarınızı düzenlemeniz yetmemektedir. Sürekli olarak takipte kalmanız, negatif olandan uzaklaşmanız ve doğru bilgi paylaşımıyla vızıltıları geri planda bırakmanız gerekir.

  • Sosyal medya kullanımı, web site etkileşim alanları bu sonsuz döngünün bir parçasıdır.
  • Markanız medya araçlarında nasıl anılıyor dikkat etmelisiniz.
  • İnsanların online alanda sizin için söylediklerini dikkate almanız gerekmektedir.
  • Markanızın bilinirliğini artırırken negatif yorumları silmeniz gerekir.
  • Çevrimiçi itibarınızı dengeli yönetmeniz, doğru bilgiyi ön planda tutmanız önemlidir.
  • Kendinizi online alanda gözlem altına alarak, markanızın itibarını zedeleyen noktaları tespit etmelisiniz.
online itibar yonetimi 6
Çevrimiçi Dedikodular, Vızıltılar Ve Sonsuzluk…

Çevrimiçi Dedikodular, Vızıltılar Ve Sonsuzluk…

Çevrimiçi alanda yapılan yorumlar, dedikodular ve markanızın itibarını zedeleyen noktalar maalesef ki sürekli olacaktır. Bunun için takipte kalmanız, sorunun kaynaklarına inmeniz ve markanızın itibarını çevrim içi alanda korumanız ön plana alınmalıdır. Olumsuz materyaller artıkça dedikoduların da etkisi daha fazla olacaktır. Bu nedenle ilk hedefiniz negatif yorumlar ve dedikodulardan sıyrılarak, kendinizi kanıtlamak olmalıdır.

  • Sosyal medya araçlarını dedikodular ve yanıltıcı bilgiler için kullanabilirsiniz.
  • Kötü amaçlı içeriklerden uzak durmalısınız.
  • Beğeni ve takipçi sayınız sosyal medya araçlarında itibarınıza etki edecektir.
  • Bağlantılarınızı iyi kurmalı, markanızın temsil edildiği alanları doğru seçmelisiniz.
  • Doğru içeriklerle paylaşımlar yaparak, tıklama odaklı düşünmemelisiniz.
  • Sosyal medya hesaplarınızı tutarlı ve dengeli yönetmelisiniz.
Online İtibar Nasıl Oluşturulur ?

Online İtibar Nasıl Oluşturulur ?

ORM olarak adlandırılan online itibar için ilk adım ‘’Doğru varlığı yaratmak’’ olarak düzenlenmelidir. Masa üstü ve mobil alanda, sitenizin içerik düzenlemesinden sosyal medya profiline kadar benzerlikler taşıması gerekmektedir. Markanız için kurduğunuz etkileşim ağında, logo kullanımı ve profil fotoğraflarının aynı olması düzenlemeler için oldukça önemlidir.

  • Zengin medya içeriklerine sahip olmalısınız.
  • Sektörünüze özgü içerikler kullanmalısınız.
  • Blog ve forumları oluşturmalısınız.
  • Çevrimiçi sonuçlarda kaçıncı sırada olduğunuzu kontrol etmelisiniz.
  • İlk 10’da yerinizi almaya özen göstermelisiniz.
  • Sitenizin otoritesi belirlenmiş, alaka düzeyi ise üst sınırda yer almalıdır.
  • Kullanıcı davranışları kontrol edilmeli, geri bağlantılar eklenmelidir.
  • İçeriklerinizi düzenlemeniz önemlidir.
online i̇tibar yönetimi
Online İtibarda İçeriğin Önemi

Online İtibarda İçeriğin Önemi

İçeriklerinizi düzenlemeniz, online itibar alanında SEO çalışmalarıyla birlikte ilerlemenizde tatmin edici sonuçlar olmasını sağlayacaktır. Web siteniz ve sosyal medya açıklamalarınızda içeriklerinizin özgün olması, faaliyet gösterdiğiniz alana hitap etmesi ve kurumsal bir dille yansıtılması önemlidir. Vizyon ve misyon değerlendirmeleri, hakkımızda yazısı, anasayfa üzerinden ürün, hizmet tanıtımları da SEO metinlerine dahildir.

Benzer Yazımız  TV Reklam Yönetimi

Kötü içerikler, karışık sayfa düzeni ve güncellenmeyen web site kurulumları ileriye dönük çalışmalarda geri dönüşleri kısırlaştıracaktır. İçeriklerin net, açıklayıcı ve güncel olmasına önem vererek, yeniliğe odaklanmanız sitenizin hedeflediği kitle başarısına ulaşmasını ve online itibarınızı yenilemenize katkı sağlayacaktır. Güven verici, açıklayıcı SEO uyumlu içeriklerinizi yayınlamanız gerekmektedir.

Güvenirliğinizi Kanıtlayın !

Güvenirliğinizi Kanıtlayın !

Online İtibar ORM özellikle ilk aşamada güvenirlikten geçmektedir. Doğru kaynaklar kullanarak, bağlantıların hitap ettiği noktaları çözümlemek, markanızın güvenirliğini artıracak ve kimliğini yenilemenize katkı sağlayacaktır. İçerikleriniz, sayfa düzeniniz ve sosyal medya etkilemiş alanlarınız güvenirliğinizi kanıtlamanız için oldukça etkili yöntemler arasında yer almaktadır.

  • Sayfanızı sürekli güncel tutmalısınız.
  • Sosyal medya ve web site bağlantılarını oluşturmalısınız.
  • Sitenizin şikayet bölümüne geri dönüş sağlamalısınız.
  • Yenilikçi ve SEO uyumlu içerikler oluşturmalısınız.
  • Kullanıcı davranışlarını gözlemlemelisiniz.
  • Google ADS ile bağlarınızı her zaman sıkı tutmalısınız.
  • Tutarlı ve dengeli açıklamalar yapmalısınız.
  • Kaliteli web sitelerle dost olmalı, geri bağlantı seçeneklerinden yararlanmalısınız.

Sitenizi baştan sonra en iyi şekilde temsil edecek bağlantılar, görseller ve içeriklerle oluşturmalı, kullanıcıların sizi tanıma imkanı bulabileceği birden fazla alan tanımalısınız.

online itibar yonetimi 8
Çevrimiçi İtibarda Anonim Aramalar

Çevrimiçi İtibarda Anonim Aramalar

Markanız veya sayfanız için arama motordaki yerinizi iyi analiz etmelisiniz. Alternatif siteler neler ve anahtar kelimelerin önemini es geçmemelisiniz. Anonimleştirilmiş aramalarla, sayfanızın nerede olduğunu öğrenir, marka değeriniz ve online alandaki yeriniz hakkında bilgi sahibi olursunuz.

Sitenizin bir yemek şirketini temsil ettiğini düşünürsek, anonim aramalarda ‘’Ev yemekleri, hızlı yemek servisi veya en güzel yemek lokantası’’ şeklinde aramalarla sizin markanızın hangi aralıklarda çıktığını öğrenebilirsiniz. Çevrimiçi itibarınızı ve sıralamanızı öğrenmek için önemli ve etkili yöntemler arasında yer alacaktır. Anonim aramalarla markanızı dışardan gözlemleyebilir, web siteniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Online İtibarda Arama Hacminizi Ölçün!

Online İtibarda Arama Hacminizi Ölçün!

Arama hacmi markanızın veya web sitenizin arama motoru optimizasyon değerlendirmelerinde hangi konumda olduğunu görmenizi sağlayacaktır. Güvenirliği, içeriklerin SEO uyumu aynı zamanda sayfanızın güncellenme kapasitesi sayesinde online itibarınız hakkında arama hacmi yöntemiyle bilgi edinmiş olursunuz. Markanızın optimizasyon değerini ölçebilir, en önemlisi de itibarınızın nerelere yansıdığını görebilirsiniz.

Sizin için arama motorunda hangi kelimelerin kullanıldığını Google ADS sayesinde öğrenebilirsiniz. İnsanların bulduğu en yaygın sonuçlar neler ve hangi kelimeler öğrenebilirsiniz. Ziyaretçileriniz veya hedef kitlenizin sizi tanımladığı analar nereler ve neden bu kelimeler kullanılıyor, size fikir verecek ve SEO çalışmalarıyla birlikte sizi üst sıralara taşıyacaktır.

online i̇tibar yönetimi
Online İtibarda Durum Değerlendirmesi

Online İtibarda Durum Değerlendirmesi

Online alanda yapacağınız stratejiler her zaman geri dönüş almak, hedef kitleyi tanımak ve web sitenizin en iyi şekilde temsil edilmesini sağlamaya dönüktür. Markanızın değerini artırmak için hedef kitlenizi tanımanız, kullanılan anahtar kelimeleri bulmanız ve SEO tavsiyelerinize uymanız önemlidir. Durum değerlendirmesinde, rakiplerinizi tanımak, hedef kitleniz hakkında bilgi edinmek için de oldukça önemlidir. Markanızın değer kaybettiği noktalarda, rakiplerinizin neler yaptığını öğrenmelisiniz.

  • Anahtar kelime araştırmalarıyla SEO çalışmalarına önem vermelisiniz.
  • Site içeriklerinizi güncel tutmalısınız.
  • Markanız veya web siteniz için Google ADS trafik değerlendirmelerini analiz etmelisiniz.
  • Genel terimler, reklam alanları ve site bağlantıları kurmalısınız.
Benzer Yazımız  Dijital Marka Yönetimi

Hedeflinize ulaşmak için arama hacmine önem vermeli, düzenlemelerinizi arama motoru optimizasyonu eksiklerine göre yapmalısınız.

Neden Online İtibarın Kötü Durumda ?

Neden Online İtibarın Kötü Durumda ?

Durumunuzu anlamak, markanızın veya web sitenizin hatalarını görmenizi sağlayacaktır. Çoğu kişi arama motorunda anahtar kelimeler kullanarak, sitesinin bulunmasını sağlıyor. SEO arama motoru optimizasyonu, günlük kullanılan anahtar kelimelerin en etkili yöntemlerinden biridir. Site ziyaretlerinizi artırdığı gibi içeriklerinizin de % 100 özgün ve kaliteli olmasını sağlamaktadır. Büyük resme bakarak her şeyi görebilir, markanızın değer kazanmasını sağlayabilirsiniz.

  • Web sitenizin hangi alanlarda zayıf olduğunu tespit etmelisiniz.
  • SEO çalışmalarınızın başarı düzeyini takip edin.
  • Ziyaretçileriniz ve hedef kitleniz hakkında bilgi edinin.
  • İnternet üzerinden günlük kaç ziyaretçi ve anahtar kelimeye sahip olduğunuza bakın.
  • Sizi kimler arıyor ve rakipleriniz ne yapıyor öğrenin.
online i̇tibar yönetimi
SEO ve İtibar Yönetimi Arasındaki Farklar

SEO ve İtibar Yönetimi Arasındaki Farklar

SEO web sitenizin ya da blog sitenizin üst sıralara çıkmasını sağlamak üzerine Google algoritmalarına bağlı anahtar kelime optimizasyon sistemidir. Bu nedenle itibar yönetiminden ayrı tutulmaktadır. Sitenize hedef kitleyi yaklaştırır, teşvik eder ve sitenizin kaliteli içeriklerle donatılmasını sağlar. Ancak Online itibar yönetiminin görevi tamamen markanızın site içi ve site dışı görünümünü düzenlemektir. SEO sayesinde markanızı tanıyan ziyaretçilerinizin, itibarınızı kaybetmenize neden olan etkilerle gitmesini engellemektedir.

Markanızın başarısını vurgulamasını, negatif yorumlardan ve etkilerden uzaklaşmasını, geçmişte yapılan hatalarının gün ışığına çıkmamasını hedefler. Görünüşünüzü, itibarınızı ve markanızı zedeleyen bütün etkilerden sıyrılmanızı sağlar. Güven vermenizde etkili olacaktır.

Online İtibar Yönetimi; ORM ile Sayfanızı Yenileyin !

Online İtibar Yönetimi;  ORM ile Sayfanızı Yenileyin !

ORM sayesinde markanızın değerini Viral noktalarda temsil edebilir, yorum ve görüşleri kontrol altına alarak, itibarınızı zedeleyen etkilerden uzak durabilirsiniz.

  • Kötü arama etkilerini geride bırakabilişiniz.
  • Kötü ve negatif nedenlerle viral olmadan, yeni yüzünüzü hedef kitlenizle buluşturun.
  • Doğru site bağlantıları kurun.
  • Yanıltıcı tıklama ve web site otoritelerini geride bırakın.
Online İtibar Yönetimi; Merak Edilenler !

Online İtibar Yönetimi; Merak Edilenler !

Online İtibar Neden Bu Kadar Önemli ?

Online itibar yönetimi, markanızın değer kazanmasını sağlarken, kısır döngüden kurtularak aynı düzeyde ileriye dönük çalışmaları kapsamaktadır. Geçmişteki negatif yorumların, yalan ve yanlış haberlerle viral olmuş etkilerin sanal dünyadan silinmesini sağlar. Geçmiş hatalar geçmişte kaldı, yeni ve güncel halinizi duyurmak için fırsat yaratmanızı sağlar.

Neden Online İtibar Yönetimi Kullanmalıyım ?

Online itibar, sanal dünyada yaygınlaşan negatif etkilerden uzaklaşmanızı ve markanızın kurumsal kimliğini ön plana çıkarmanızı sağlar. Aynı zamanda web siteniz veya blog siteniz için SEO çalışmalarının da verimli geri dönüşlerini almanıza etkili olacaktır. Sosyal medya hesapları ve şikayet alanlarındaki negatif yorumları geride bırakarak, yeni bir başlangıç yapmanızda etkili olacaktır.

Çevrimiçi İtibar İçin Nereye Başvuru Yapılmalı ?

Pozitif internet çözümleri sunan İnteraktif Plus, SEO çalışmaları, Dijital pazarlama ve grafik tasarım hizmetiyle site içi ve dışı itibarınızın düzenlenmesi, görsel ve kurumsal kimliğinizin oluşturulmasıyla online itibar yönetiminde yanınızda olacaktır. 0 212 461 75 87 numarası üzerinden anında bilgi alabilir, çevrimiçi itibar yönetimiyle ilgili uzmanlarımızla görüşebilirsiniz.

Bizlere Buradan Ulaşa Bilirsiniz

santralskypewhatsapp
canlı destekmail2telegram buton
Online İtibar Desteği Almak İstiyorsanız Bilgilerinizi Not Bırakın Sizleri Arayalım

    Click to rate this post!
    [Total: 1 Average: 5]
    Ziyaretçi Yorumları

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    Whatsapp
    GÖKHAN GÖKMEN
    GÖKHAN GÖKMEN
    Merhaba
    Size nasıl yardımcı olabiliriz?