trende

TV Reklam Yönetimi

25.04.2021
1.962
TV Reklam Yönetimi
TV Reklam Yönetimi

TV Reklam Yönetimi

TV Reklam Yönetimi; TV’ler teknoloji ile herkesin evine giren ilk cihazlardan biridir. 1980’li yılların başından beri popüler olan bu teknolojik ürün günümüzde hala popülaritesini koruyor. Evinde televizyon olmayan ya da hiç televizyon izlemeyen kişi sayısı çok az. Bu durum da TV reklamlarını pazarlama piyasasında önemli bir yere taşıyor.

TV Reklamı Nedir

TV Reklamı Nedir

TV reklamı, televizyon adı verilen hem görsel hem de işitsel medya unsurunda yayınlanan, temel amacı izleyicileri harekete geçirmek olan bir pazarlama yöntemidir. Bu yöntemde hazırlanan görseller ve hikaye büyük önem taşır. Öyle ki bir kişi gözleri kapalı iken reklamı duyduğunda, gözleri açık ancak ses yokken de reklamı gördüğünde aynı mesajı alır. TV reklamları ile marka hakkında farkındalık yaratılıyor. Tüm avantajları dahilinde günümüzde hala popüler reklam yöntemlerinden biri TV reklamları oluyor.

tv logo
tv reklam yönetimi 17
TV Reklamı Oluşturma Adımları

TV Reklamı Oluşturma Adımları

TV reklamı oluşturma adımları düşünülenin tam aksine bir şekilde gerçekleştiriliyor. 4 adımda reklam oluşturma şu şekilde;

  • Öncelikle son belirlenir. Sona bağlı olarak en etkili bir biçimde bu sona nasıl ulaşılacağı tasarlanır. Böylece ucu açık bir yere gitmektense verilmek istenen mesaj net bir şekilde verilir.
  • Hazırlanan bu planın nasıl sergileneceği her saniyesine kadar belirlenir. Saniye saniye en kısa ve etkili olacak bir reklam planlaması yapmalısınız. Her saniyenin uzaması sizin için ekstra bir ücret olacaktır. Bu nedenle en kısa sürede mesajınızı vermelisiniz.
  • Hazırlanan tüm bu planların ardından reklam çekilir. Reklam çekilme işlemi sırasında interaktifplus gibi profesyonel ekiplerden yararlanmalısınız.
  • Çekilen reklam filmi düzenlenir. Görüntüler sahip olmaları gereken uzunluğa göre belirlenir. Profesyonel bir şekilde reklamınız tamamlanır.
TV Reklamcılık Endüstrisi Çalışma Yöntemi

TV Reklamcılık Endüstrisi Çalışma Yöntemi

TV reklamcılık, tanıtılması istenen ürüne ya da hizmete yönelik olarak planlanır. Bu planlama işleminde seçilen metin, zamanlama, reklamın yayınlanacağı kanallar belirlenir. Daha sonra reklam istenen uzunluğa göre çekilir ve düzenlenir.

Düzenlenen reklamlar TV film, dizi ya da spor müsabakaları gibi yayınlanan etkinlikleri arasında izleyiciler ile buluşturuluyor. Belirli bir süredir güncel olarak TV izleyen kişi, izlediği görsel medyanın arasında sizin reklamınız ile buluşuyor. Güncel olarak izlemeye devam eden kişi, reklamları da izleyerek firmanız ya da hizmetiniz hakkında bilgi sahibi oluyor. Reklamınızdan önce izlediği şeyi devam ettirmek isteyen kişiler genellikle kanalları değişmez ve kısa süreli reklamları izlemeye razı olur.

tv reklam yönetimi
TV Reklamı Düzenlenirken Nelere Dikkat Edilmeli ?

TV Reklamı Düzenlenirken Nelere Dikkat Edilmeli ?

TV reklamı düzenlenirken profesyonel bir reklam hazırlanması için dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunuyor.

  • Zamanlama: Reklamınızın yayınlanacağı zamanları seçmelisiniz. Özellikle hedef kitlenizin TV izlemek için aktif olduğu zamanları tercih etmelisiniz. Örneğin bir masa takımı reklamının hedef kitlesi yetişkinlerdir. Bu nedenle yetişkinlerin çoğunlukla çalışmayacağı 18:00-24:00 arasındaki saatleri tercih edebilirsiniz.
  • Ön sunumlar: Televizyon kanalları sizlere ön sunum tarihi sunuyor. Yani sonbahar sezonu başlamadan, sonbahara yönelik ürün ya da reklamlarınızı daha yaz aylarından ne zaman yayınlanacağını belirleyerek daha uygun fiyatlara reklam için yerinizi alabilirsiniz.
  • Alt yazı: Reklamınızda alt yazı kullanarak reklam hakkındaki ince detayları paylaşmalısınız.
TV Reklamı Düzenlenirken Nelere Dikkat Edilmeli ?

TV Reklam Yönetimi; Spot Reklam

Spot reklam; bir tv program ya da dizisi arasında yayınlanan reklam türlerinden biridir. Bu reklam dizinin ya da programın iki parçası arasında yayınlanmaz. Dizi ya da programın jeneriğinin hemen arkasından yayınlanan kısa reklamlardır. Bu reklamlar çarpıcı ve tam ekran şeklinde düzenleniyor.

Spot reklamlar izleyicilerin dikkatinin en yüksek olduğu anda yayınlanan reklamlardır. İzleyicilerin büyük bir çoğunluğu bu reklamı geçmez ve programın başlamasını bekler. Bu en dikkatli zamanda en iyi pazarlamanızı sağlayacak, kısa süreli reklam filminizi hazırlıyoruz.

Benzer Yazımız  Prodüksiyon Reklam Yönetimi

Spot reklamlar hazırlanırken ürünlerin avantajlarının anlatılmasından ziyade ürüne ve eğer varsa fiyat, indirim gibi bilgisine dikkat çekiyoruz. Reklam sürenizin profesyonel bir şekilde yönetilmesini sağlıyoruz. İkna ve harekete geçirici tarzda hazırladığımız metinler ile akılda kalıcı mitler oluşturuyoruz.

tv reklam yönetimi
TV Reklam Yönetimi; Sponsor Reklam

TV Reklam Yönetimi; Sponsor Reklam

Sponsor reklam, İnstagram, Facebook gibi sosyal medya platformlarında yayınlanan reklamlardır. Video ya da resim şeklide hazırlanan bu reklamlar, ilgili sosyal medya kullanıcılarının haber akışına yerleştiriliyor. Kişiler peş peşe bu haber akışı içerisinde gezerken reklamları görerek inceliyor.

Sponsor reklamların en iyi özelliğinden biri hedef kitlenizi seçmeniz ve kişilerin ilgisine göre reklamların yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Genel bir alana reklam vermediğiniz için bu yöntem reklamınızın çok daha ekonomik olmasını sağlar. Hem de reklamınızdan maksimum verimi alabilirsiniz.

TV Reklam Yönetimi; Advertorial Reklam

TV Reklam Yönetimi; Advertorial Reklam

Advertorial reklam, doğrudan bilgi içeren reklamlardır. Reklamı yapılmak istenen ürün ya da hizmetin bilgileri net bir şekilde iletilir. Bu reklamlar içerisinde editöryal dil baskındır. Yani açıklayıcı bir dil kullanılarak metinler hazırlanır. Hazırlanan metinler bilgi ve haber niteliğindedir.

Advertorial reklamların en büyük avantajı onu izleyen ya da okuyan kişinin reklam izlediği hissine kapılmamasıdır. Reklamı izleyen kişi bilgilendirmeye yönelik bir şey izlediğini düşünür ve sonuna kadar reklama devam eder. Hatta ileride yine aynı bilgiye ulaşmak için reklamı tercih edebilir.

tv reklam yönetimi
TV Reklam Yönetimi; Ürün Yerleştirme

TV Reklam Yönetimi; Ürün Yerleştirme

Ürün yerleştirme, büyük bir hedefi kaplayan görsel materyallerde markalı ürünlerin ve hizmetlerin yerleştirildiği reklam türüdür. Genellikle bu reklam türünün uygulanması için geniş ve aktif izleyici kitlesine sahip videolar, filmler ya da diziler kullanılıyor.

Ürün yerleştirmenin avantajı diğer reklam türlerine göre daha uygun maliyetli olmasıdır. Burada sadece ürünün kullanılması için ürüne sahip olan kişi para ödemesi yapar. Reklam için ekstra bir çekim ya da planlama olmadığı için çok daha uygun maliyetlidir.

TV Reklam Yönetimi; Cinema Reklam

TV Reklam Yönetimi; Cinema Reklam

Sinema reklam, sinemalarda film öncesinde ya da film aralarında sunulan reklamlardır. Büyük ekranlarda sunulan bu reklamlar, sinemaların etkisi ve ses sistemi ile çok daha etili bir hale geliyor. Sinema salonu içerisinde filmi beklerken kişilere sunulan reklamları izleyicilerin %95’i izliyor. Bu durumda reklamınızı sinema ekranlarında yayınlamanız durumunda çok geniş bir kitleye iletim olmasa da etkileyicilik ve izlenmek oranı yüksek oluyor.

Sinema reklamı planlanırken ölçü, yansıtılacağı perdenin boyutlarına göre nasıl olacağını belirler. Reklam için oyuncular bulunur, senaryo belirlenir ve profesyonel bir çekim gerçekleştirilir.

tv reklam yönetimi
Etkili Bir TV Reklamı Nasıl Oluşturulur ?

Etkili Bir TV Reklamı Nasıl Oluşturulur ?

Etkili TV reklamı oluşturmak için kişilerin dikkat etmesi gereken altın tüyolar bulunuyor. Bir reklamın etkili olması için;

  • Öncelikle alışagelmiş kuralları kırın. Sıkıcı ya da sıradan başlayan bir reklamı bir noktadan kırarak kişilerin dikkatini çekecek hale getirin.
  • Hikayeniz ve çekimlerinizin yaratıcı olmasına dikkat edin. Sıkıcı reklamlar izlenmeyecektir.
  • İlk üç saniyede verdiğiniz mesaj çok önemlidir. Yapılan araştırmalara göre reklam ile karşılaşan kişilerin yalnızca 3 saniye dikkatli izlediği belirlenmiştir.
  • İnfulencerları kullanarak reklamınızın daha ilgi çekici olmasını sağlayın. Reklamınızda kullandığınız yüz reklamınızın akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.
  • Hikayenizin etkili olmasına dikkat etmelisiniz. İlgi çekici bir hikaye reklamınızın sonuna kadar izlenmesini sağlayacaktır.
  • Reklamınızda marka farkındalığı oluşturmaya odaklanmalısınız.
  • Reklamınızı oluştururken hedeflediğiniz kitleye uygun olmasına özen göstermelisiniz.
  • Seslendirme de en önemli unsurlardan biridir. Canlı ve dikkat çekici bir ses tonu ile iyi bir seslendirme kullanın.
TV Reklamı İle Marka Farkındalığı Oluşturma

TV Reklamı İle Marka Farkındalığı Oluşturma

TV reklamlarının en büyük avantaj ve amacı marka farkındalığı oluşturmadır. Markanızı en iyi şekilde tanıtmanız durumunda müşterileriniz sizin ve markanızın amacını anlayarak ilgili alışverişlerinde tercih eder.

Benzer Yazımız  İçerik Pazarlama Yönetimi

Markanızı tanıtırken markanızın ilgili olduğu hedef kitleyi göz önünde bulundurmalısınız. Hedef kitlenizin yaşına bağlı olarak aktif kullandıkları platformları inceleyerek reklamlarınızı orada yayınlamalısınız.

tv reklam yönetimi
Etkileyici Bir TV Reklamı Hikayesi

Etkileyici Bir TV Reklamı Hikayesi

Reklamlarınızın dikkat çekici olması için içerisinde hikaye barındırması gerekiyor. Hikayenin etkili olması için de kısa, net ve reklamı yapılan ürün ya da hizmet ile doğrudan ilgili olması gerekiyor. Tipik yapılan reklamların incelenmesi ve bu reklamlardan uzak durulması lazım. Yani özgün bir içerik bir reklamın en önemli unsurudur.

İnteraktifplus olarak sizlerin reklamlarında en özgün ve yaratıcı çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Uzman ekibimiz ile beraber ürün ya da hizmetinizin nasıl bir temada işleneceğine karar vermenizde yardımcı oluyoruz. Yaptığınız reklam çalışmasının sizin için kar getirmesini hedefliyoruz.

TV Reklamları Kullanmanın Avantajları

TV Reklamları Kullanmanın Avantajları

TV reklamı kullanarak hedef kitlenize ulaşmanızın bazı avantajları bulunuyor:

  • TV reklamcılığı televizyonların popüler olması ile beraber başlamıştır ve günümüzde hala devam ediyor. Eski bir yöntem olması nedeni ile kişiler TV reklamlarına daha çok güven duyuyor.
  • TV reklamları ile satışlarınızı artırabilirsiniz. İyi hazırlanmış bir reklam sonucunda ortalama %5,3 oranında mağaza satışlarınızı artırabilirsiniz.
  • TV reklamları tam ekran boyundadır, ekran boyu için ekstra bir ücret ödenmez.
  • Günümüzde televizyonlar her evde bulunuyor. Bu nedenle TV reklamları en geniş kitlelere ulaşabiliyor.
  • TV reklamları ile satışlarınızda yaşadığınız değişimleri takip edebilirsiniz.
  • Küçük bir marka olsanız dahi uygun fiyatlara TV reklamı yaptırabilirsiniz.
  • TV reklamları tekrar tekrar yayınlanır ve her yayınlanma için yeniden ücret ödemezsiniz. Bu nedenle bir ya da birden çok kişi sizin reklamlarınızı yeniden görerek siz daha iyi tanıma fırsatı yakalar. Siz de ikinci defa kendinizi ve ürününüzü tanıtmış olursunuz.
  • TV reklamlar stratejik olarak en doğru zamanlarda yayınlanıyor. Böylece reklamların izlenmesi çoğu zaman neredeyse zorunlu olarak görülüyor.
tv reklam yönetimi
TV Reklam Yönetimi; TV Reklamları İle Ulaşılan Kitle

TV Reklam Yönetimi; TV Reklamları İle Ulaşılan Kitle

TV reklamları ile her yaştan kitleye ulaşmak mümkündür. 7’den 70’e günümüzde herkes televizyon ya da diğer medya unsurlarını kullandığı için iyi düzenlenmiş bir reklam ile satışlarınızda artış yaşamanız olağan bir durumdur.

TV reklamlarınızı yayınlarken ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin uygun saatlerine ve ihtiyaçlarına yönelik bir reklam hazırlamalısınız. Reklamları genellikle akşam saatlerinde yayınlamak daha çok yetişkinlere hitap edecekken, öğle saatlerinde yayınlamak çocuklara hitap edecektir. Bu durum yaşların hangi zamanlarda televizyonu tercih ettiği, hangi yaşlara uygun içeriklerin hangi saatlerde yayınlandığı incelenerek anlaşılabilir.

TV Reklam Yönetimi; TV Reklamlarında Kullanılan Single Ve Jingle

TV Reklam Yönetimi; TV Reklamlarında Kullanılan Single Ve Jingle

Single ve jingle, reklam içerisinde kullanılan slogan, küçük ritimli şarkı gibi içeriklerdir. Reklam içerisinde kullanılan bu unsurların akılda kalıcı olacak şekilde olması önemlidir. Bu nedenle ritimli, kelimeleri birbiri ile fonetik benzerlik gösteren kelimeler tercih edilmelidir.

Kısa, net, içerisinde markayı içeren, insanların aklında kalıcı olacak single ve jingle sayesinde kişilerin markanızı uzun yıllar boyunca hatırlamasını sağlayacaktır. Reklam içerisinde kullandığınız şarkının da tanıdık şarkılardan uyarlanmış olması akılda kalıcılığı artıracaktır.

tv reklam yönetimi
TV Reklamları ve Sosyal Medya Platformları

TV Reklamları ve Sosyal Medya Platformları

TV reklamları ile sosyal medya platformları birbirinden ayrılamaz. Bu neden TV reklamınızda sosyal medya hesabınızın da reklamının yapılması, sosyal medya ile yakından ilgilenen kişilerin sizi bulmasını kolaylaştırır. Tek bir reklam ile hedef kitlenizi genişleterek takip edilebilirliğinizi artırabilirsiniz.

Aynı şekilde sosyal medyada kullandığınız reklamlar ile de markanızı işaret ederek marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Böylece satışlarınızı çift yönlü destekleyerek iki medya platformundan da satış elde edebilirsiniz. Bu işlem için yeniden bir TV reklamı oluşturmanıza gerek kalmaz.

İyi Bir TV Reklamının Sahip Olması Gereken Özellikler

İyi Bir TV Reklamının Sahip Olması Gereken Özellikler

İyi bir TV reklamı için içerisinde şu şartlar aranmalıdır:

  1. İyi ve basit bir hikaye: Reklam senaryolarının bir girişi, ortası ve sonu bulunuyor. İyi bir hikayeye sahip olan reklam filminde basit bir şekilde bu aşamaların etkili olması sağlanmalıdır. Sizlere hazırladığımız reklam filmlerinde özellikle giriş kısmında izleyicilerin dikkatini çekecek ve merak uyandıracak unsurlar kullanıyoruz.
  2. Doğru üslup: Hedef kitlenize uygun bir üslup seçmeniz son derece önemlidir. Yaşa uygun olarak eğlenceli, akılda kalıcı ve komik bir reklam oluşturmalısınız. Ancak daha çok yetişkinler ile ilgili bir reklam yapmak istiyorsanız hedef kitlenizin dikkatini çekecek unsurları ilk kelimelere yerleştirmelisiniz.
  3. Tekrarlayan bir tema: Reklam filmlerinizin bir seri şeklinde olmasını önemsemelisiniz. Kullandığınız şarkı tonunu, oyuncuları ya da temel temayı taklit etmeniz izleyicilerin ilgisini çekecektir.
  4. Harekete geçirici mesaj: Harekete geçirici mesaj “Beklemeden alın” “stoklarla sınırlıdır” “vakit kaybetmeden alın” “en yakın x yerinde” gibi mesajlardır. Bu mesajları reklamlarınızda kullanarak kişilerin en kısa zamanda harekete geçmesi sağlanır.
tv reklam yönetimi
Markam İçin Hangi TV Reklamı Türünü Kullanmalıyım ?

Markam İçin Hangi TV Reklamı Türünü Kullanmalıyım ?

Markanız için hangi türde bir reklam geliştirmeniz gerektiğini bilmiyorsanız interaktifplus uzman ekibi ile beraber kolaylıkla karar verebilirsiniz. Reklamınız seçilirken;

  • Öncelikle hizmet ya da ürününüzün hedef kitlesinin kimler olduğunu inceliyoruz. Hedef kitlenize en uygun saatler ve platformları belirliyoruz.
  • Hedef kitlenizin yaş gurubu göz önünde bulunduruyoruz. Her yaş grubunun farklı ilgisi olduğu için reklam senaryonuzda kullanılacak unsurları belirliyoruz.
  • Bütçenizi değerlendiriyoruz. Bütçenize en uygun reklam filminin hangisi olacağını belirliyoruz.
  • Hangi ekranı tercih ettiğinizi göz önünde bulunduruyoruz. Sinema mı, sosyal medya mı, televizyon mu hedef kitlenize en uygun olacak ekran hangisi ise reklamınızı ona göre yapıyoruz.
Benzer Yazımız  Sosyal Medya Yönetimi

Tüm bu koşulların incelenmesinin ardından sizin için en uygun olacak reklam çalışmasına karar veriyoruz. Reklam çalışmanız için profesyonel ekibimiz en ince detaylarına kadar özenli bir çalışma hazırlıyor.

tv logo
tv reklam yönetimi 18
TV Reklamları Hakkında Sorular
TV Reklamlarım Hangi Kanallarda Yayınlanır ?

İnteraktifplus ile gerçekleştirdiğiniz reklamlarınız farklı televizyon kanallarında yayınlanıyor. Anlaşmalı TV kanallarımız; Trt1, Trt1 Haber, NTV, Kanal B, Habertürk, Halk TV, FOX, CNN Türk, Beyaz TV, Bengütürk TV, TV8, Kanal D, Star TV, Show TV ve Atv’dir.

Bu kanallardan birini ya da birden fazlasını seçerek reklamınızı kanalda dilediğiniz sıklıkta yayınlayabilirsiniz. Reklamlarımızın tamamı PR çalışması ile düzenlenir. Böylece bütün cihazlarda yayınlanabilen bir reklam haline geliyor. Reklamların fiyatları ve diğer detayları hakkında bizimle iletişime geçerek bilgi alabilirsiniz.

Tek Seferde Birden Fazla Reklamı Ya Da Kanalı Kullanabilir Miyim ?

İsteğiniz doğrultusunda bir ya da birden fazla reklamı sizin için planlıyor ve yapıyoruz. Bir ürünün çeşitli reklamlarının yanında birden fazla ürününüze ya da kampanyanıza ait farklı türlerde reklam geliştiriyoruz. Dilerseniz aynı formatı kullanarak dilerseniz a farklı ekranları seçerek reklamınızı yayınlamanızı sağlıyoruz.
Sizler için geliştirdiğimiz reklamları seçtiğiniz tek bir kanalda yayınlayabilirsiniz. İsterseniz anlaşmalı olan bütün kanallarımızda da reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Ancak seçtiğiniz her kanal ya da yeni bir reklam projesi sizin için ücrete tabii olacaktır. En uygun paketlerimizden yararlanarak tek seferde daha uygun fiyata toplu reklam yayını yapmanızı sağlıyoruz. Seçtiğiniz kanalları da yine hedef kitlenize uygun olarak gerçekleştirmenizi amaçlıyoruz. Temel hedefimiz en uygun fiyata reklamınızı hazırlamak ve oluşturulan reklam ile kar elde etmenizi sağlamak.

Bizlere Buradan Ulaşa Bilirsiniz

santralskypewhatsapp
canlı destekmail2telegram buton
Tv Reklam Teklifi Almak İstiyorsanız Bilgilerinizi Not Bırakın Sizleri Arayalım

    Click to rate this post!
    [Total: 1 Average: 5]
    Ziyaretçi Yorumları

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    Whatsapp
    GÖKHAN GÖKMEN
    GÖKHAN GÖKMEN
    Merhaba
    Size nasıl yardımcı olabiliriz?