trende
25.04.2021
112
Seo
SEO

Web sitesinin değerini arttırarak arama dizinin üst sıralara çıkmasını sağlamak için yapılan çalışmaları SEO yani Türkçe adı ile arama motoru optimizasyonu adı verilir.

SEO NEDİR

SEO Nedir

Bir sitesinin ziyaretçi sayısını artırmak ve trafiğini yoğunlaştırmak için arama motorları tarafından bazı kriterler uygulanır. Bu kriterleri uygun bir web sitesi oluşturmak ancak kapsamlı bir Seo çalışması ile mümkündür.

Yapılan çalışma arama motoru kriterlerini ve sitenin genel görünüm ile içeriği dikkate alınarak hazırlanır. Kısacası SEO nedir sorusunun cevabı arama motorlarının isteğine göre yapılan web sitesi iyileştirme çalışmalarıdır.

İnsanlar internet üzerinde bilgi sahibi olmak ya da bir şeyler satın almak için arama motorlarını kullanır. Dolayısıyla arama motorları müşteri kaynaklı web siteleri için büyük bir öneme sahiptir.

Yapılan sorgulamalarda potansiyel müşteriler ve hedef kitlesi ilk sıralamalarda çıkan web sitelerini ziyaret eder. Bir sitesinin dizinde üst sıralarda yer almasını bir daha fazla ziyaretçi çekmesini hedefleyenler suyu çalışmasına önem verir.

Seo
SEO Nasıl Yapılır Kaynaklar

SEO Nasıl Yapılır Kaynaklar

SEO çalışmaları site içi Seo ve site dışı Seo olmak üzere iki farklı alanda gerçekleştirilir. Seo çalışmasının yapılacağı olan web sitesi kullanılan araçlar ile profesyonel bir şekilde incelenir ve buna göre bir rapor oluşturulur.

Bazı kriterler dikkate alınarak raporun analizi gerçekleştirilir, hem site içerisinde hem bir site dışındaki tüm kaynaklar kullanılır. Web sitesinde yapılması gereken değişiklikler ya da geliştirilmesi ve düzenlenmesi gereken çalışmalar belirlenir.

İşlemler sıralamada çok daha yüksek seviyelerde görünmek için gerekli olan kelime grupları dikkate alınarak gerçekleştirilir. Çalışmaların aynısı site üzerinde de yapılır bu sayede arama motoru botları web sitesini daha sık tarar ve üst sıralara taşımaya başlar.

Seo çalışması

Seo çalışması;

  • Hedef kitlenin belirlenmesi
  • Kullanıcıların kazanılması
  • Davranışların ölçümlenmesi
  • Geri dönüşümler şeklinde ama unsurlardan oluşur.
Seo
Görünürlük Hedefi

Görünürlük Hedefi

Hedef kitlenin belirlenmesi anahtar kelime analizi başta olmak üzere aynı zamanda hem rakip analizi hem de sektörler için gereklidir. İşletme ya da markaya göre belirlenen anahtar kelime analizi doğrudan hedef kitleyi baz alır.

Potansiyel müşterilerin arama yaptığı kelimelere odaklanılır ve bu ölçülerde anahtar kelimeler belirlenir. Ardından anahtar kelimeye göre site içerikleri optimize edilir. URL yapıları güncellenmesi ile anahtar kelime analizi tamamlanır.

İnternet ortamında organik trafiği arttırmak bir bunun satışlara olumlu şekilde yansımasını sağlayabilmek için rakip analizi önemlidir. Rakipler incelenerek kullanılan doğru anahtar kelimeler tespit edilebilir ve bu da görünürlük hedefini yakalamaya yardımcı olur.

Başarılı bir Seo çalışması için işler kaliteli içerik hazırlama ile başlar. Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar yüksek kaliteli içerik beklerken Google arama motoru da kullanıcılarına daha iyi bir deneyim yaşatmayı amaçlar.

Organik arama sonuçlarında görünürlüğü arttırabilmek için gerekli olan Seo çalışması sıralama ve görünürlüğü yönlendirir. Yüksek görünümüne sahip olan Web siteleri arama motoru sonuç sayfalarında her zaman çok daha belirgindir.

Ziyaretçi Dostu İçerik

Ziyaretçi Dostu İçerik

Rakip analizi ile birlikte sektörel analiz de web sitesinin rekabet oranını incelemeyi ve buna göre hedef belirlemeyi sağlar. Arama motoru optimizasyonu için uygun olan içerikler ziyaretçi dostu içeriklerdir.

Hedef kitleye uyan ve arama oranlarını arttıran anahtar kelimeler kullanılan içerikler ziyaretçi dostu içerik olarak tanımlanır ve Seo için uygundur. Sıralamalarda üst seviyelerde yer almak isteyen web siteleri için içerikler buna göre düzenlenir.

Mobil uyumlu web sitelerinin araması sıralamasında üst sıralarda bulunduğu bir realitedir. Dolayısıyla web sitelerinin mobil uyumlu olarak tasarlanması ve düzenlenmesi gerekir. Bu şekildeki bir siteleri her zaman kullanıcıları ve ziyaretçileri kazanır.

Seo
Kullanıcı Artış Oranları

Kullanıcı Artış Oranları

Web sitelerinde yapılan çalışmaların ya da düzenlemelerin bozulması söz konusudur. Genellikle yazılımla ilgili bir sorundan ya da güncellemeden kaynaklanan bozulmalardan etkilenmemek için düzenli kontrollerin gerçekleştirilmesi gerekir.

Web sitelerinin açılış sayfaları her zaman en fazla ziyaretçinin tıkladığı sayfalardır. Açılış sayfalarının organik trafik artışı ile birlikte aynı zamanda yeni kullanıcı artış oranları da düzenli olarak kontrol edilir.

Elde edilen veriler aylık ya da yıllık gibi belirli periyotlar halinde incelenerek karşılaştırmalar yapılır. Siteyi kullananların davranışları SEO için ipucu oluşturur, arama motoru optimizasyonları bundan dolayı kullanıcı analizi ile yapılmaktadır.

Benzer Yazımız  Prodüksiyon Reklam Yönetimi

Elde edilen organik trafik doğal olarak ürün ya da hizmet satışına olumlu şekilde yansır. Geri dönüşüm;

  • Pazarlama faaliyetleri ile web sitesinin uyumunu sağlar, böylelikle hem verim hem de geri dönüş artar.
  • Marka tanınırlığını ve güvenilirliğini arttırır.
  • Kullanıcıların önemsediği ürün ya da hizmet öne çıkarılarak geri dönüşümün artırılması sağlanır.
Seo
Site İçi SEO

Site İçi SEO

Genellikle sayfa işçisi olarak bilinen site içi Seo yapılan aramaları iyileştirmek ve unsurları optimize etmek için gerçekleştirilen bir uygulamadır. Site içi Seo sayesinde arama motoru botlarının web sitesini anlamasına yardımcı olur.

Aynı zamanda site içi bağlantılar olan meta başlığı, meta açıklaması ve başlık etiketleri gibi özellikler optimize edilir. Uygulanan bu teknik sayesinde web sitesi arama motorlarında çok daha yüksek bir sıralama elde eder.

Uygulamadaki hedef herhangi bir makaleyi ya da sayfayı kullanıcılar açısından akılda kalıcı şekilde optimize etmektir. Yapılan optimize sayesinde arama motorları hedef anahtar kelimeyi seçer ve bu sayede web sitesi planlanan ziyaretçi sayısına ulaşır.

Site içi Seo çalışmasında dikkat edilmesi gereken konular

Site içi Seo çalışmasında dikkat edilmesi gereken konular;

  • Meta title
  • Sayfa permalink yapısı
  • Başlık etiketleri
  • Anahtar kelime yoğunluğu
  • Meta açıklamaları
  • Görsel kullanımlar
  • Kelime sayısı
  • Yapısal veri
  • Dahili bağlama
  • Harici bağlama
  • Breadcrumb doğru kullanımı
  • 404 hatasını düzeltmedir.

Site içi Seo geliştirebilmek için kullanılan araçlar vardır bu araçlar aynı zamanda bazı veriler sunar. Araçları kullanan web sitelerindeki makaleler ihtiyaç duyulan optimizeyi oluşturmaya yardımcı olur.

Site Dışı Seo

Site Dışı Seo

Web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için kullanıcı bazlı yapılan markalaşma çalışmalarına site dışı SEO adı verilir. Site dışı Seo çalışması; anahtar kelime link çalışmaları, firma tanıtım çalışmaları, yorum, açık URL bırakma ve makaleler ile bilgi verme gibi birçok konuyu kapsar.

Yapılan çalışma sayesinde site dışındaki kaynaklar aracılığı ile hedef kitleye ulaşmak ve daha fazla insanın ziyaretini sağlamak söz konusudur. İnternetten yayın yapan tüm platformlarda ve mecralarda marka ürün ya da hizmetlerin anahtar kelime veya slogan ile hazırlanan reklam ve tanıtım çalışmalarını site dışı Seo olarak tanımlamak mümkündür.

Uygulanan tekniğin arama motorlarında web sitesinin üst sıralarda yer alması konusunda önemi büyüktür.

Seo Çalışması Bir Zorunluluktur

Seo Çalışması Bir Zorunluluktur

Site dışı Seo çalışması sektörel ve rakip bazlı web sitelerinde, arama motorlarında ve reklamlarında, sosyal medya platformlarında ya da kanallarında, dijital sayfa ve grup platformlarında yapılmaktadır.

Aynı zamanda yarışmaya da haber tanıtım siteleri, sözlük ve yorum siteleri, kişisel siteler ve bloglar, harita lokasyon adres ekleme siteleri gibi birçok mecrada site dışı Seo yapılan alanlardır.

Kullanılan en önemli araç kesinlikle sosyal medya platformlarıdır. İyi ve başarılı bir şekilde optimize edilmiş web sitesi için site dışı Seo çalışması bir zorunluluktur.

Seo
Yerel SEO

Yerel SEO

Yerel SEO çalışması bölgesel olarak arama motorlarındaki listelerde ilk sıralarda kalmayı sağlayan ve buna göre anahtar kelimeler kullanılan çalışma tekniğidir. Arama motorları ve özellikle Google’ın çalışma prensibi kullanıcılarına en faydalı sonuçlar vermek için yerel arama sonuçlarının listelemektir.

Kullanıcılar yapılan arama sorgusunda bu prensip doğrultusunda öncelikle kendilerine yakın olan işletmeleri görür. Dolayısıyla markalar ve firmalar açısından yerel Seo profesyonel şekilde yapılması gereken bir çalışmadır.

Türkiye’de Yerel Arama Oranı

Türkiye’de Yerel Arama Oranı

Son dönemde yenerse oyunun katkıları anlaşılmaya başlanmış ve küçük ölçekli işletmeler rekabet ortamında daha büyük firmalar ile rekabet edebilir hale gelmiştir. Türkiye’de internet kullanıcılarının %95’inden fazlası istediği ürün ya da hizmette bölgesinde bulunan arama sonuçlarını değerlendiriyor.

Google sorgulamalarının yarısından fazlası yerel arama olarak gerçekleşiyor yine yapılan çalışmalar gösteriyor ki ürün ya da hizmet arayanların yüzde 70’i yerel firmaları araştırmak için arama yapıyor.

Aynı şekilde mobil uygulama kullanan internet kullanıcılarının da çok büyük bir kısmı yerel firmaları erişim sağlayabilmek için arama motorlarını kullanıyor.

Seo
Yerel SEO Çalışmalarında İzlenen Adımlar

Yerel SEO Çalışmalarında İzlenen Adımlar

Yerel Seo çalışmaları kısa sürede sonuç vermesinin yanı sıra aynı zamanda oldukça düşük bütçelere sahiptir. Yerel SEO çalışmalarında izlenen adımlar şu şekilde sıralanır;

  • Konuma dayalı başlık etiketleri
  • Kullanıcı dostu URL düzenlemeleri
  • Yerel odaklı anahtar kelimeler belirlemesi
  • Kullanıcı odaklı içerik oluşturma
  • Görsel optimizasyon
  • Sesli arama optimizasyonu
  • Dahili bağlantı optimizasyonu
  • NAP düzenlemesi
  • Mobil optimizasyonu
  • Yerel kaynaklardan yararlanma
  • Sosyal medya yönetimi
  • Google My busıness kaydı
  • Google Yandex Apple harita kaydı
  • Yorum etkileşimi
  • Doğru backlink kanalları oluşturmadır.
E-Ticaret SEO

E-Ticaret SEO

Elektronik ticarette hedefi yakalamak sonuç elde edebilmek için gerçekleştirilen siyah çalışmalarına e-ticaret Seo adı verilir. E-ticaret firmasının arama sonuçlarında ilk sıralarda yer alması sağlanır.

Benzer Yazımız  Dijital Marka Yönetimi

İnternet kullanıcıları firmalara ve markalara kolay erişim sağlar. Ürün ya da hizmetin web sitesinde yayınlanması ve doğru tekniklerin kullanılması sayesinde satış üst düzeye çıkar.

İnternet kullanıcılarının istediği ürün ya da hizmete kolaylıkla ulaşabilmesi için kullanıcı dostu bir arayüz web siteleri için önemli bir ihtiyaçtır.

Seo
Anahtar Kelimeler İle Optimize

Anahtar Kelimeler İle Optimize

Doğru hedef kitle belirlenerek strateji oluşturulması kullanıcı dostu arayüz kadar büyük öneme sahiptir. Bu detaylara dikkat edildiği sürece hem ürün ve hizmet tanıtımı hem de hedef kitlenin potansiyel müşteriye dönüştürülmesi gerçekleşir.

Ürünleri tanıtan ve kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap veren açıklamalara sahip içeriklerin paylaşılması gerekir. İçeriklerin kaliteli ve gerekli kapsama sahip olabilmesinin yanı sıra anahtar kelimeler ile optimize edilmesi lazım.

Seo Çalışmasının Avantajları

Seo Çalışmasının Avantajları

E-ticaret Seo çalışması düşük maliyetler ile gerçekleştirilir en önemli avantajı işletmelerin reklam maliyetini en aza indirmesidir. Arama motorlarından web sitesine giren kullanıcıların sayısında ciddi oranda artış yaşanır.

Başarılı bir e-ticaret Seo çalışması hem firmanın gelişmesini hem de satışlarını aktarılmasını sağlar. Ürün sayfalarında yapılan Seo çalışmasının avantajlarından biri hem hedef kitleye hem de potansiyel müşterileri erişim sağlamak ve satışları arttırmaktır.

Seo
Teknik SEO

Teknik SEO 

Web sitelerini yazılımsal olarak inceleyen, birçok kriteri kapsayan ve SEO için önemli sıralama özelliği bulunan uygulamalara teknik Seo adı verilir. Uygulamanın kapsamında web sitelerinin;

  • URL yapıları
  • Canonical bağlantı yapıları
  • Robot kodları
  • Heading etiketleri
  • Alt etiketleri
  • Anahtar kelime yoğunlukları kriterleri bulunur.

Teknik anlamda problem bulunan bir web sitesinden başarı elde etmek mümkün değildir. İncelemeler manuel yapılabildiği gibi aynı zamanda toollar kullanılarak daha kapsamlı şekilde gerçekleştirilir.

Negatif SEO

Negatif SEO

SEO’nun tam tersi negatif Seo’dur,  SEO uygulamasını için amaç sayfanın site arama sonuçlarında görünürlüğünü arttırmaktır. Negatif SEO için amaç web sitesinin arama sonuçlarında sıralamasını düşmesini ve performansının kötü şekilde etkilenmesini sağlamaktır.

Negatif Seo kullanımı için 3 farklı neden vardır;

  • Rakip firmalar tarafından gerçekleştirilir ve buna sıralama budama adı verilir.
  • Site hakkında yapılan olumsuz bir haberi at sayfalara yerleştirmek için yapılan ve sanal imaj yönetimi olarak adlandırılan nedendir.
  • Siyasi, ekonomik ya da kişisel nedenlerden dolayı yapılmaktadır buna en güzel örnek testlerinde hayvan kullanan ilaç firmaları gösterilebilir. Hayvan dostları tarafından bu tür firmaların web siteleri için negatif seo atakları uygulanır.
Seo
SEO Ve SEM Arasındaki Fark999

SEO Ve SEM Arasındaki Fark999

Seo arama motorlarında web sitesinin ya da sayfanın üst sıralara çıkmasını sağlayan çalışma iken SEM arama motoru pazarlamasıdır. SEO ve SEM arasındaki farklar şunlardır;

  • Kalıcılık
  • Hız
  • Maliyet
  • Tıklama oranı
  • İçerik kalitesi
  • İlk sayfa garantisi

SEO çalışmalarında kalıcılık söz konusuyken SEM için bu mümkün değildir çünkü kalıcılık tamamen ayrılan bütçe ile doğru orantılıdır. Reklam ve rekabet sektöründeki maliyet ve rekabet dikkate alındığında yapılan çalışmanın kalıcı olması söz konusu değildir.

Buna rağmen SEM çalışması Seo çalışmasına göre çok daha hızlı sonuç verir. İşletmeler reklamlardaki geri dönüşü aynı gün içerisinde görebilir, çalışmasında etkiyi görebilmek için birkaç aylık süreç beklenmek zorundadır. Seo çalışması SEM uygulamasına göre çok daha az maliyet gerektirir.

İnternet Kullanıcıları Reklamlara Tıklamaz

İnternet Kullanıcıları Reklamlara Tıklamaz

Anahtar kelime tıklanma maliyeti verilen tekliflere göre devamlı değişiklik gösterir sonuç itibariyle SEM için sabit bir maliyet söz konusu değildir. Seo çalışmasında maliyetlerde herhangi bir artış yaşanması üstelik çok daha düşüktür.

Tıklama oranı SEO ve SEM arasındaki farkın en önemli göstergesidir. İnternet kullanıcıları genellikle reklamlara tıklamaz. İnternet kullanıcıları genellik ve organik aramalarda çıkan sayfaları tıklar çünkü doğru ve isabetli içerikleri bu tarz sayfalarda bulunduğu inancı yüksektir.

Seo
Seo Çalışması İşletmeler İçin Önemlidir

Seo Çalışması İşletmeler İçin Önemlidir

SEM’in amacı ticaridir bu yüzden içerikler yeteri kadar beklentileri karşılamaz. SEO çalışmasında ise asıl amaç internet kullanıcılarının beklentilerini karşılamaktır dolayısı ile içerikler kullanıcı dostudur.

Benzer Yazımız  Grafik Tasarım

SEM ile kesinlikle ilk sıraya da ilk sayfa garantisi verilemez ama doğru bir strateji ile gerçekleştirilen Seo çalışması web sitesini ilk sıralara taşıyabilir ve uzun süre kalıcılık sağlar.

İşletmelerin bütçelerine göre yapılan SEM bilinirliği ve akılda kalıcılığı yeteri seviyede sağlamaz, Seo çalışması ile sıralama sürekli değişir web sitesinin üst sıralara çıkması sağlanır. Bundan dolayı marka bilinirliği açısından Seo çalışması işletmeler için çok daha önemlidir.

Çalışma Süreçlerimiz

Çalışma Süreçlerimiz

  • Sözleşmeli bir çalışma sağlıyoruz.
  • Çalışmalarımız 1-3-6-12 aylık süreçler şeklinde gerçekleştiriyoruz.
  • Web sitelerinize daha önceden SEO çalışması yaptırdıysanız bunlar hakkında bilgilendirme talep ediyoruz.
  • İçerik ihtiyaçlarımızın tamamını özgün ve Semantik, Seo‘ya Uygun bir şekilde gideriyoruz.
  • Web sitelerinizi sürekli olarak SEO toollarından takip ederek kayıt altına alıyoruz.
  • Seo tarafından oluşabilecek Anti-Seo, Hacklink vb. durumlarda, yapılması gerekeni yapıyor ve sizlere bilgilendirme sunuyoruz.

SEO Hakkında Sık Sorulan Sorular

SEO Ne Demektir ?

SEO’nın tanımı, bu kavramla yeni tanışan kişiler tarafından merak konusu haline getirilmişken bir yandan da SEO çalışmaları hakkında detaylı bilgilere ulaşmak isteyen kişilerin de merak ettiği bir kavramdır. SEO Esasen Search Engine Optimization kelime grubunun baş harflerinin bir araya getirilmesiyle elde edilen bir kelimedir. Search Engine Optimization da Türkçe karşılığı olarak arama motoru optimizasyonu demektir.
 
Arama motoru optimizasyonu adından da anlaşılacağı üzere herhangi bir web sitesinin arama motorlarında daha iyi indekslenebilmesi yani daha iyi tanımlanarak ön plana çıkarılması için yapılan optimize çalışmalarına işaret etmektedir. Dolayısıyla bir web sitesinin Google başta olmak üzere pek çok arama motorunda ilk sayfada yer almasını sağlayan, birtakım tekniklerle gerçekleştirilen çalışmaların bütününe arama motoru optimizasyonu yani SEO denilmektedir.

SEO Ne İşe Yarar ?

SEO çalışmalarının işlevi, özellikle web sitesi sahiplerini yakından ilgilendirmektedir. Yazımızın başında bahsettiğimiz gibi her geçen gün internet üzerinde yaşanan sektörler arası veya sektör içi rekabet artmaktadır. Bunun doğal bir sonucu da arama motorlarında üst sıralarda yer almayı başaran şirket ya da markalar, internet üzerinden ürün ve hizmet satışı konusunda pastadan en büyük payı kaparak rakiplerine ciddi oranda fark atabilmektedir.
 
SEO konusunda yapılan internet araştırma sonuçları göz önünde bulundurulduğunda, tüketici davranışı esasına göre yapılan bu araştırmalarda Google arama motorunda üst sıralarda yer alan sitelerin, internet kullanıcılarının büyük bir kısmı tarafından tercih edildiğini göstermektedir. Dolayısıyla bir ürün ya da hizmet satın almak isteyen kullanıcı Google arama motorunda satın almak istediği ürün yada hizmetle ilgili bir araştırma yaptığında karşısına çıkan ilk sitelerden yararlanmaktadır. Bu durumda söz konusu ilk sıralarda yer alan web siteleri, müşterilerin büyük bir çoğunluğunu kapmış olmaktadır.
 
SEO çalışmalarını faydası bu alanda web sitelerine dışarıdan uzmanlar ile birtakım güncel teknikler uygulanarak bu sıralamada üst sıralarda yer alınmasını sağlamaktadır. Temelinde listede üst sıralarda yer alma stratejisin barındıran SEO uygulamaları Google güncellemeleri ve değişen tekniklerle yapılmalıdır. Bu kapsamda dijital pazarlama sektöründe alanında uzman ekibiyle hizmet veren İnteraktif Plus firmamızdan yararlanabilirsiniz.

Seo paketleri nedir?

Web sitelerini olumlu bir katkı sağlayan Seo paketleri arama motorlarında daha üst sıralarda yer almayı kapsayan bir çeşit çalışmadır. Firmalara ya da şahıslara özel olarak hazırlanan paketler ihtiyaç duyulan gereksinimlere bir analizlere göre belirlenmektedir. İnteraktif Plus paketleri uzun süreli çalışmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Süreçlerini kaliteli bir şekilde tamamlamaya ve web sitesini arama sıralamasında üst düzeylere çıkarmaya yardımcı olur.

Google arama motoru optimizasyonu nedir ?

Arama motoru optimizasyonu olan Seo’nun Türkçe diline çevrilmiş haline verilen isimdir. Google arama motorunu kullanan siteler yapay zekaya sahip boklar tarafından taranır ve belirli kriterler kapsamında puanlandırılır. Yapılan puanlandırma web sitesinin ziyaret sıklığını, yeterli seviyede içerik olup olmadığını ya da site haritası gibi birçok soruya cevap verir.

Seo ADS maliyetlerini düşürür mü ?

Seo çalışması web sitesinin tüm sayfaları ile birlikte genel olarak kalite puanına arttırmayı sağlar. Puanın artması dijital kampanyaların tamamından maliyet fiyatlarının düşmesini olumlu yönde etkiler.

Sizde Seo Yaptırmak İstiyorsanız Bilgilerinizi Not Bırakın Sizleri Arayalım

    [Toplam: 1   Ortalama: 5/5]
    Ziyaretçi Yorumları

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    Whatsapp
    GÖKHAN GÖKMEN
    GÖKHAN GÖKMEN
    Merhaba
    Size nasıl yardımcı olabiliriz?