trende

Dijital Marka Yönetimi

25.04.2021
296
Dijital Marka Yönetimi
Dijital Marka Yönetimi

Dijital Marka Yönetimi

Dijital marka yönetimi alışılmış pazarlama ilkelerinin dijital ortamda uygulanması şeklinde gerçekleştirilir. Hedef direkt olarak müşteri etkileşimidir. Hedef kitle ile iletişime geçebilmek için web siteleri, uygulamalar ve sosyal medyadan destek alınmaktadır. Özellikleri dikkate alındığında pazarlama konusunda tam anlamıyla bir devrimdir.

Hedef kitlenin dijital ortam aracılığı ile işletme arasında direk etkileşime girmesi konusunda birçok şeyi kapsar. Başarılı şirketler sürdürülebilir dijital marka yönetimi stratejisi ile pazar alanını arttırır.

Müşterileri ile etkileşime girmek ve marka farkındalığı yaratmak için, web sitesi içeriklerinden mobil uygulamalara hatta sosyal medyaya kadar birçok alandan yararlanır.

Dijital Marka Yönetiminde PR Danışmanlık

Dijital Marka Yönetiminde PR Danışmanlık

Dijital marka yönetiminde tutarlılık son derece büyük bir öneme sahiptir. Tutarlılık sayesinde işletme ya da marka çok daha fazla akılda kalıcı ve tanınır hale gelir.

Dijital marka yönetiminde PR danışmanlık bir adım öne çıkar, marka ve firmaların ürün ya da hizmetlerinin yönetilmesi ve geliştirilmesi için PR danışmanları tarafından teknoloji en verimli şekilde kullanılır.

Dijital marka yönetimi stratejilerinde dikkat edilmesi ve önem gösterilmesi gereken birçok faktör vardır;

  • Güçlü marka değeri teklifi
  • Sosyal analitik
  • Tutarlı kişisel deneyimler
  • Uyarlanabilirlik göz önünde bulundurulur.

İşletme ya da markaların sektör içerisinde ve pazarlama alanında öne çıkabilmesi güçlü ve canlı bir mesaj ile gerçekleşir. Sosyal analitik, marka ile tüketici arasındaki etkileşim konusunda bilgiler sunar.

Sosyal analitik aynı zamanda internette firmaların ve marka varlığının geliştirmesi ile sosyal medyada başarı elde edilmesine imkan sağlar. Tahmin edilen kullanıcı deneyimi marka ve hedef kitle arasında çevrimiçi etkileşimde uygunluğu belirler.

Dijital Marka Yönetimi
Dijital Marka Yönetimi; Püf Noktalar

Dijital Marka Yönetimi; Püf Noktalar

Doğru ve kişisel deneyimlerin başarılı firma ya da markaların dijital ortamlarda hedef kitlesi ile çok daha sağlıklı etkileşime girdiğini gösterir. Her zaman gelişimini sürdürmeye devam eden teknoloji ve internet pazarlama alanında da uyarlanabilirliğin önemini ortaya koyuyor.

Alanında uzman olan, her zaman AR-GE’ye önem veren bir ekip tarafından yönetilen dijital markalar hedefe ulaşma konusunda çok daha başarılıdır. Dijital marka yönetiminde bu yüzden Patagonia her zaman en başarılı örnek olarak öne çıkar.

Güçlü ve başarılı bir dijital marka yönetiminde bazı püf noktalar ve ipuçları önem kazanır. Bunları şu şekilde sıralamak mümkündür;

  • Sosyal medya takip araçlarına güvenmek
  • Marka estetiğini yansıtan uygulama şablonlarına yatırım yapmak
  • Belge yönetimi yazılımı ile tutarlı kalmak
Dijital Marka Yönetimi; Kullanılan Araçlar

Dijital Marka Yönetimi; Kullanılan Araçlar

Dijital marka yönetiminde başarıyı ölçmek için çevrimiçi araçlar kullanılır. Bu araçlar sayesinde hedef kitlenin işletme ya da marka ile etkileşime girip girmediği ya da yaklaşımın yararlı olup olmadığı anlaşılır.

Bu araçlar arasında yer alan Google Alerts uygulaması, arama motorunda belirlenmiş bir isim ya da kelime ile karşılaştığında elektronik posta bildirimi gönderir. Özel uygulamalar olan hootsuite ya da social mention marka sözlerini takip ederek sosyal medyadaki trafik için analizlerde bulunur.

Belge Yönetimi Yazılımı

Belge Yönetimi Yazılımı

Dijital marka kimliğini yönetebilmek için öncelikle sahip olunması gereken şey tutarlı bir sosyal medya içeriğidir. Aynı zamanda net marka önerisi dışında e-postalar, PowerPoint sunumlar ve mektuplar gibi faktörlerde kimlik yönetiminde önemlidir.

Sosyal medya hesaplarındaki gibi marka kimliğinin iletişim platformlarında aynı olarak kalması önemlidir. Güçlü bir marka yönetimi için belge yönetimi yazılımı ile tutarlı kalmak gerekir.

Yazılım strateji yürütmeye yardımcı olur ayrıca uyumlu belge oluşturma süresini otomatik hale getirir. Bir tek program kullanılarak dijital olan marka varlıklarına erişim sağlanır.

Herhangi bir dosya üzerinde uyumluluk ile alakalı bir problem yaşandığında uygulama aracılığı ile uyarı sağlanır. İşletme ve marka çalışanları güncel olan şablonlara ve içerik dağıtımına erişim sağlar.

Dijital Marka Yönetiminin Unsurları

Dijital Marka Yönetiminin Unsurları

Belge yönetimi yazılımı ofiste kullanılan tüm cihazlar ile uyumludur. Dijital marka yönetiminde;

  • Web sitesi
  • Arama motorları
  • Sosyal medya
  • İncelemeler
  • Video olarak 5 temel unsuru bulunur.

Kullanımı kolay, mobil cihazlar ile uyumlu, potansiyel hedef kitlesine etkileyen, net satış yollarına sahip bir web sitesi olmak zorundadır. İnsanların internet üzerinde arama yaptığı Google başta olmak üzere arama motorlarında ilk sayfada görünmek dijital marka yönetiminde değerlendirilen temel unsurlar arasındadır.

Görünür olmayan bir marka ile potansiyel müşterinin ya da hedef kitlenin bağlantı kurması imkânsızdır. Sosyal medya kullanımının çok daha yaygın olduğu son dönemde güvene dayalı bir ilişki kurabilmek için markaların sosyal medya hesaplarının bulunması gerekmektedir.

Bugünkü şartlarda tüketiciler için sosyal medya hesabı olmayan bir markanın güvenilir olması söz konusu değildir.

Marka Kimliği Oluşturmak

Marka Kimliği Oluşturmak

Arama motorlarında ilk sıralara çıkabilmenin yollarından biri tüketicinin satın almadan önce yaptığı incelemelerdir. Hem marka hem de işletmeler hakkında yapılan incelemeler arama yapanların firmayı ya da markayı keşfetmesini sağlar.

Dijital marka yönetiminde marka kimliği oluşturmak ve güven sağlamanın yollarından biri videodur. Birkaç dakikalık videolar hem işletme ya da markanın tanıtımına katkı sağlar hem de güvenilirliği arttırır.

Dijital marka yönetimi online ortamlarda yapılan pazarlama ve iletişim çalışmasıdır, çalışmada yeni nesil pazarlama teknikleri kullanılır. Dijital marka yönetiminin önemi online ortamda itibarı korumak ve imajı olumlu tutma konusunda öne çıkar.

Dijital Marka Yönetimi Stratejisi

Dijital Marka Yönetimi Stratejisi

İnternette yapılan en ufak eleştiri ya da olumsuz yorum işletmelere ve markalara çok ciddi zararlar verir; bu yüzden dijital ortamlarda anlık olarak takip edilmek önem kazanır. Dijital marka yönetimi stratejisi belirlenmeden önce yapılması gereken analizdir.

Yapılan analiz sosyal medyanın etkisini ve kullanıcılar arasındaki bilinirliği ortaya çıkarır. Buna göre ihtiyaç duyulan pazarlama taktikleri geliştirilir, eksiklikler tamamlanır ve internette görünür hale gelmek için uygun bir imaj oluşturulur.

Dijital Marka Yönetiminin Planlanması

Dijital Marka Yönetiminin Planlanması

İnternet ortamı son derece dinamik ve hızlı değişen bir platformdur. Dolayısıyla bu platform içerisinde yer edinmek isteyenler dijital marka yönetimini kullanmak zorundadır. Ancak bu şekilde dijital dünyada varlık hissettirilir.

İnternet ortamında bir markanın ya da işletmenin ondan nasıl söz ettirdiği de büyük bir öneme sahiptir. Paylaşımlar hakkında yapılan kötü yorumlar karşısında sorun hemen çözülmelidir; çünkü kötü yorum ya da eleştiriler internette oldukça hızlı yayılır.

Tüm bunların yapılabilmesi için dijital marka yönetiminin planlanması gerçeği öne çıkar. Aksi halde yapılan tüm dijital pazarlama yöntemleri işe yaramaz.

Doğru yönetilmeyen hiçbir şeyden başarı beklenemez, bir tek olumsuz yorum dahi markanın sürdürülebilirliğini etkiler. Bu yüzden işletmelerin ve markaların dijital marka yönetimine gerekli önemi vermesi gerekir.

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi

En fazla yorumların bulunduğu sosyal medya mecrası Twitter’dır. İnsanlar ifade etmek istediklerini olumlu ya da olumsuz düşünmeden paylaşır. Profesyonel bir sosyal medya yönetimi başarılı bir dijital marka yönetimi için olmazsa olmaz bir unsurdur.

Hedef etkili bir sosyal medya yönetimi ise o halde konuda uzmanlardan destek almak gerekmektedir. Kolay gibi görünse de aslında oldukça zor olan sosyal medya yönetimi için atılacak adımların kesinlikle doğru olması gerekir.

Dikkat edilmesi gereken konular başarı şansını arttırır, bu konuların başında insanların sosyal medyada aktif olduğu saatleri bilmek ilk sırayı almaktadır.

Sosyal Medya Yönetim Araçları

Sosyal Medya Yönetim Araçları

Sosyal medya yöneticileri için sosyal medya yönetim araçları ciddi anlamda öneme sahiptir.

  • En çok tercih edilen sosyal medya aracı Hootsuite programıdır.
  • Sosyal medya uzmanlığına işine en fazla yarayan programlardan diğeri Buffer’dir.
  • Google paylaşımlarını programlamaya yarayan araçlardan biri de Do Share programıdır.
  • Facebook’ta kullanılan araç Post planner’dir.
  • Google da paylaşılan içerikleri farklı mecralarda paylaşma imkanı sağlayan araç Friends Me, Twitter, linkedin ve tumbir’i desteklemektedir.
  • Sosyal medya uzmanlığı büyük bölümünü severek kullandığı araç sprout social’dır.
Potansiyel Müşteriyi Aktif Satış Ortamına Çekmek

Potansiyel Müşteriyi Aktif Satış Ortamına Çekmek

Dijital marka yönetiminde hedeflenen potansiyel müşteriyi aktif satış ortamına çekmektir. Bunun için gerekli olan sayısal veriler birçok araç ile elde edilir. Bu araçlar;

  • Arama motoru optimizasyonu
  • Gelir ve reklam ortaklığı
  • Arama motoru reklamları
  • Oyun içi reklam
  • Video reklamcılığı
  • Online PR
  • Sosyal medya
  • E-mail Marketing
  • İçerik paylaşımı’dır.
Pazar Payında Dijital Marka Yönetimi

Pazar Payında Dijital Marka Yönetimi

Hedef kitlenin satış ortamına çekilmesinin ardından yapılması gereken onları harekete geçirecek aktivitelerdir. Bu konuda bütünlüğü sağlayan ziyaretçi sayısı, ziyaretçilerin sitede geçirdiği zaman ve satılan ürünleri belirlemektir.

Bir işletmenin ya da markanın sektör içerisindeki pazar başarısı dijital marka yönetimi ile öğrenilir. İşletme ya da marka hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler ile iletişim kurmak önemlidir.

Ancak sadece tanıtım ve bilinirlik açısından iletişim kurmak yetmez aynı zamanda soruları yanıtlamak da gerekir. Bu durum bir tür dijital pazarlama gerekliliğidir çünkü etkileşimin güçlü olduğu bir ortamda avantajlardan yararlanmak da o kadar fazladır.

Dijital Marka Yönetiminde İzlemesi Gereken Adımlar

Dijital Marka Yönetiminde İzlemesi Gereken Adımlar

Web sitelerinde blog ya da bilgilendirici içeriklerin bulunması takipçiler açısından kendilerine gösterilen değerin kanıtıdır. Blog ve bilgilendirici içeriğe sahip olan web siteleri çok daha fazla marka katma değeri ve itibar kazanır.

Sektör içerisindeki rekabette avantaj elde etmeye imkan sağlar, işletme faaliyetlerinin çok daha verimli ve etkin olmasına olanak sunar. Dijital marka yönetiminde farklılığını ortaya koyan işletmelerin izlemesi gereken adımlar şunlardır;

  • Strateji ve planlama
  • Reklam yönetimi
  • İçerik yönetimi
  • Kampanyalar
Başarılı Dijital Marka Danışmanlığı

Başarılı Dijital Marka Danışmanlığı

Strateji ve planlama adımı ile hedefe ulaşmak için profesyonellik gerekir. Belirlenen amaç için belli bir takvim üzerinde planlar üretilmelidir. Reklam yönetimi adımı bütçenin uygun ve verimli şekilde kullanımı için gereklidir.

  • Markalar için dijital ses özelliğine sahip olan içerik doğru yönetildiğinde hedefe ulaşmakta en etkili yol olarak belirlenmektedir. Düzenlenen kampanyalar potansiyel kitleler ve sadık takipçiler için sunulan benzersiz etkinliklerdir.
  • Tüm bu adımların ardından yapılan raporlama erişimi ve etkileşimi ölçmek için son derece önemlidir. Başarılı bir dijital marka danışmanlığında dikkat edilmesi gereken noktalar vardır.
  • Sosyal medya mecralarının her birinin kendine özel aktivasyonları ve dinamikleri bulunur. Bundan dolayı her sosyal medya alanı için farklı bir strateji geliştirilmelidir.
Doğru Zamanda, Doğru Yerde İletişim

Doğru Zamanda, Doğru Yerde İletişim

Marka konumu belirlenmelidir; çünkü marka konumu hedef kitleye sunulan hizmet ya da ürünün net şekilde ifade edilmesini sağlar. Potansiyel müşteriler ile kurulan sağlam temellere dayandırılmalıdır. Bunu gerçekleştirebilmek için size gerekli olan sürekli ve interaktif olmaktır.

Etkileşimde ve iletişimde hızın yanı sıra gerekli olan samimiyet ve dürüstlüğün ön planda tutulmasıdır. Burada öne çıkan marka değerine artı sağlayacak olan marka iletişim elçileri oluşturmanın önemidir.

İçerik üretimi kesinlikle marka ya da ürüne özel olmalı. İnsanların internet trafiğinde yoğun olduğu saatler belirlenmeli ve paylaşımları bu zaman dilimi içerisinde gerçekleştirilmelidir. Unutulmaması gereken doğru zamanda, doğru yerde ve doğru insanlar ile iletişime geçmektir.

Güçlü Bir Kimlik Marka Değerini Arttırır

Güçlü Bir Kimlik Marka Değerini Arttırır

Sosyal medya alanlarında her zaman güncel bilgiler takip edilmeli. Anlık olarak yapılan yorum ve paylaşımlara kararlılık gösterilmelidir; ancak gösterilen bu kararlılık yönetim stratejisi ile tutarlı olmalıdır.

  • Düzenlenen kampanyalar ve promosyonlar hedefe yönelik olmalı asla yanıltıcı olmamalıdır. Bir ürün ya da hizmet sunan işletmelerin kullandığı dijital marka yönetimi rekabetçi ortamda işletmeleri ve markaları çok daha yüksek seviyelere çıkarır.
  • Rekabet ortamında üretim ve tüketiminin artmasının yanı sıra internetin de yaygın olarak kullanılması dijital marka yönetimini çok daha önemli bir duruma getiriyor. Firmalar internet ortamında var olma gayreti içerisinde yerini alırken çok daha fazla görünür ve çok daha fazla hedef kitleye ulaşmayı amaçlıyor.
  • Ana hedef potansiyel müşteri üzerinde kalıcı etki yaratmak ve sektörde bir adım öne çıkmaktır. Başarılı bir dijital marka yönetiminde markanın kimliği ve imajı çok büyük bir öneme sahiptir.
  • Kimlik ürün ya da hizmetin algılanmasını sağlar, güçlü bir kimlik marka değerini arttırır. Marka kimliği oluşturulurken logo, renkler, görseller, tasarımlar gibi birçok farklı unsura gerek vardır.
Marka İmajı Performansı Arttırır

Marka İmajı Performansı Arttırır

Marka imajı hedef kitleye verilen mesajın onların gözünden algılanma biçimidir. İyi bir marka imajı oluşturmak için Instagram ve Google reklamları çok büyük bir öneme sahiptir. Bu mecralarda yapılan reklamlar marka bilinirliğini arttırır ve hedef kitlenin görmesini sağlar.

Marka yönetiminde belirlenen stratejiler sağlam verilere dayanmalıdır; bu yüzden marka kimliği ve imajı hedeflenen performansı arttırır. Her işletme için belirlenmiş bir hedef kitlesi bulunmaktadır, firmalar hedef kitlesini belirlediğin de çok daha faydalı bir şekilde etkileşim içerisine girer. Bunun için marka yönetiminde ele alınması gereken konulardan biri potansiyel müşteriler ile bağlantı kurmaktır.

Dijital Marka Yönetimi; Dürüst Ve Güvenilir Olmak

Dijital Marka Yönetimi; Dürüst Ve Güvenilir Olmak

Rakip işletmelerin ve markaların incelemesini yapmak bir iyi bir analiz oluşturmak hem hedefe hem de bilinirliğe katkı sağlar. Rakiplerin kullandığı tüm yöntemler ve araçlar dikkatli incelenerek en iyi fikir oluşturma mümkün hale gelir.

Verilen mesajların doğru ve benzersiz olması marka güveni arttıran bir tutarlılığı ortaya koyan önemli bir unsurdur. İnsanların aklında kalan ve markayı temsil eden mesaj anlaşılır ve net olmalıdır. Dijital marka yönetiminde olmazsa olmaz faktör dürüst ve güvenilir olmaktır.

Dijital Marka Yönetimi; Pazarlama Stratejileri Kullanmak

Dijital Marka Yönetimi; Pazarlama Stratejileri Kullanmak

İşletmeler marka güvenilirliğine oluşturamadığı sürece hedefine ulaşamaz bundan dolayı yapılması gereken ilk şey hedef kitlenin gözünde güven sağlamaktır. Sağlanan güven aynı zamanda müşteri ile güçlü bir bağ hurmayı destekler.

Artan müşteri portföyü ile sektördeki pazar payı da artar ve rakiplerinin önüne geçme şansına sahip olur. Tüm bu adımları takip edip hedef kitleye ulaşılmalıdığı sürece başarı beklemek söz konusu değildir.

O halde başarılı bir dijital marka yönetiminde markayı uygun tüm pazarlama stratejileri kullanmak gerekir. Bunun için işe hedef pazar araştırması yaparak başlanmalıdır.

3 Soruda Dijital Marka Yönetimi Danışmanlığı

3 Soruda Dijital Marka Yönetimi Danışmanlığı

PR danışmanlığı nedir?

PR, marka tanıtımı için geliştirilen stratejidir, işletme ya da markaların insanlar üzerinde olumlu algı yaratmasını sağlayacak şekilde yönetilmesidir. PR danışmanlığında asıl amaç marka itibarını oluşturmak, arttırmak ve korumaktır.

Dijital marka yönetimi gerekli midir?

Markaların ya da firmaların hedef kitle üzerinde olumlu etki yaratabilmesi için dijital marka yönetimi gereklidir. İnteraktifPlus SEO firması profesyonel ve uzman bir yaklaşım ile ihtiyaç duyulan dijital marka yönetimini uygulamaktadır.

Güçlü dijital marka yönetimi nasıl sağlanır?

Güçlü bir dijital marka yönetimi için belge yönetimi yazılımlarından destek alınır. Kullanılan dijital marka yönetimi araçları ile web sitesi ve içerik sürekli olarak dinamik hale getirilir.

Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Whatsapp
GÖKHAN GÖKMEN
GÖKHAN GÖKMEN
Merhaba
Size nasıl yardımcı olabiliriz?