trende

Prodüksiyon Reklam Yönetimi

25.04.2021
1.310
Prodüksiyon Reklam Yönetimi
Prodüksiyon Reklam Yönetimi

Prodüksiyon Reklam Yönetimi

Reklam projesinde başlıktan metin hazırlamaya, slogandan logoya, düzenlemeden film senaryosu hazırlaması ve çekilmesinden seslendirmeye kadar olan genel çalışmalar prodüksiyon reklam yönetimi kapsamında değerlendirilir.

Prodüksiyon reklam yönetimi herhangi bir ürün ya da hizmeti pazara sunarak doğru hedef kitlesine ulaşmayı sağlar. Pazarlama sadece belli alanlarda ve mecralarda yapılan tanıtımlar değildir.

Ürün ya da hizmet her zaman satış ve pazarlama arasında bir noktada yer alır, pazarlama ürün ya da hizmetin hikayesini anlatırken satış, ürün ya da hizmetten para kazanmayı sağlar.

Reklam Pazarlama Ve Oluşturma

Reklam Pazarlama Ve Oluşturma

Reklam üretiminde öncelikli ürün ya da hizmeti alacak olan potansiyel müşteri kitlesinin doğru seçmek gerekir. İdeal müşteri portföyü oluşturulduktan sonra reklamın hangi kanallar üzerinden tüketici ile buluşacağını belirlemek daha sonraki aşamadır.

Her ikisinin ardından netleştirilmesi gereken konu reklam için ayrılacak bütçeyi belirlemektir. Grafik tasarımcı, yazar ve işi veren arasında güçlü ve birbirlerine saygı duyarak ilerleyen bir süreç yürütülmeli ve reklam pazarlama ve oluşturma işlemi tamamlanmalıdır.

prodüksiyon reklam yönetimi
Hizmetin/Ürünün Yararları Vurgulanmalı

Hizmetin/Ürünün Yararları Vurgulanmalı

Hazırlanan reklamı hedef kitle temsilcileri ile yayından önce test edilmesi çok daha doğru sonuç almaya katkı sağlar. Yapılan yorumlar ve tavsiyeler sayesinde ürün üzerinde değişiklik yapma fırsatı sağlanır. Reklam oluşturma süreçlerinde;

  • Tasarımcılara reklam yaratılması konusunda ihtiyaç duyulan zamanın ayrılması önemlidir.
  • Grafik tasarımcı ihtiyaç duyduğu her şeye sahip olmalıdır.
  • Reklam tamamlanmadan önce gerekli görülen herkes ile iletişime geçilmelidir.

Hazırlanan reklamda yönlendirici bir başlık ya da akılda kalıcı bir slogan bulmak işin en zor kısmıdır. İşletme ya da marka için en doğru ve akılda kalıcı olmak ancak yapılan reklamın kalitesi ile ortaya konur.

Reklamlarda metinler hazırlanırken dikkat edilmesi gereken önemli detay reklamı yapılan ürün ya da hizmetin özellikleri değil yararlarının vurgulanmasıdır.

Reklam Yönetimi Çözümleri

Reklam Yönetimi Çözümleri

Reklam göz alıcı grafikler ile sesli ya da görsel hareketlendirilmelidir. Reklam yönetimi çözümleri içerisinde yer alan AdWords yönetimi arama motoru Google’ın verdiği bir çeşit reklam ağı hizmetidir.

Yazılı ve görüntülü reklamlarda görünürlüğün artmasını sağlar, tıklama başına fiyat çıkarılması çalışma şeklidir. Yöntemi kullananların bu konuda gerekli donanım ve bilgiye sahip olması önemlidir.

Bu sayede çok daha az para harcayarak çok daha profesyonel optimize sağlanarak reklamın öne çıkarılması söz konusudur. Sürekli takip edilen bir reklam için süre, boyut, kullanılan renkler, verilen mesaj nerede yayınlandığı gibi kriterler önem taşır. Tüm bu noktaların ve kriterlerinin ayarlanabilmesi AdWords yönetimi sayesinde gerçekleştirilir.

prodüksiyon reklam yönetimi
Prodüksiyon Geniş Bir Kapsama Sahip

Prodüksiyon Geniş Bir Kapsama Sahip

Prodüksiyon kelimesinin Türkçe anlamı üretimdir genellikle sinema filmi gibi alanlarda kullanılır. Reklam filmleri, fotoğraf çekimi ya da video içerik hazırlaması gibi medya için gerekli olan işlemlere de prodüksiyon adı verilir.

Prodüksiyon işlerini gerçekleştiren firmalar proje ya da yıllık yapılan anlaşmalar yeni hizmet üretir. İşletmelerin ihtiyacı olan tanıtım filmlerini, web hizmetlerini ve birçok konuyu tanıtım pazarlama ve reklam şeklinde gerçekleştirir.

Bir radyo sesinden üretimi gerçekleştirilen bir ürünün tanıtımına kadar oldukça geniş bir alanı kapsayan çalışma olan prodüksiyon film, gerekli olan ekipman ve alanında uzman insanların tamamını kapsayan bir durumdur.

Prodüksiyon Yapım Şirketlerinden Ayrı Düşünülemez

Prodüksiyon Yapım Şirketlerinden Ayrı Düşünülemez

Ajanslar tarafından sağlanan prodüksiyon hizmetinde reklam filmi için gerekli olan her şeyi karşılanır. İçeriğinde dublaj, seslendirme, animasyon ve montaj gibi birçok farklı unsur da yer alır.

Eksiksiz ve sorunsuz bir promosyon hizmetinde kameraman dan ses sistemine kadar tüm çekim unsurları sağlanır. Kendi içerisinde farklı çeşitleri olsa da prodüksiyon yapım şirketlerinden ayrı düşünülemez. Dolayısıyla hizmeti veren şirkete göre kapsamı değişir.

Benzer Yazımız  İçerik Pazarlama Yönetimi

Medya alanlarının çeşitlenmesi ile birlikte sinema ve radyo ile sınırlı olan prodüksiyon birçok farklı alanda kullanılıyor. Prodüksiyon reklam yönetiminde profesyonel bir ekip görev almaktadır.

prodüksiyon reklam yönetimi
Reklam Oluşturma Süreci Kolay Değildir

Reklam Oluşturma Süreci Kolay Değildir

Bir prodüksiyon ekibinin içerisinde, uygulayıcı yapımcı, asistanlar, set ekibi gibi çok sayıda insan görev alır. Film prodüksiyon çalışmalarında buna ses ekibi, görüntü ekibi, ışık ekibi, kostüm ekibi, kuaför ve makyöz gibi birçok farklı insan görev alır.

Herkesin amacı iddialı, kaliteli olması istenen ürünü meydana getirmektir. Amacı yerine getirebilmek için teknolojiden sonuna kadar yararlanılır.

Reklam oluşturma süreci kolay değildir etkili bir televizyon reklamı ortaya koyabilmek için öncelikle izleyici ile duygusal bir bağ kurulmalıdır. Mizah ve empati duygusunun yer aldığı reklamlarda bir hikayenin olmasına özen gösterilmeli.

Reklam Medyası Alanı

Reklam Medyası Alanı

Etkili televizyon reklamları özellikle sosyal medyada çok konuşulur ve bu reklam verenler açısından müthiş bir fırsattır. Televizyon izleyicisi kararsız ve dikkati çabuk dağılır bir yapıya sahiptir bu yüzden oluşturulan reklam çok uzun olmamalıdır.

Reklam medyası alanında en zor olan radyo reklamlarıdır. Tamamı ile kelimelere dayalı olan reklam anlayışından insanları etkilemek ve dikkat çekmek çok daha güçtür.

Radyoda görsel olmadığı için genellikle dinleyenlerin hayal güçlerini tetikleyecek reklamlara önem verilmelidir. Kolay anlaşılabilen sade kelimeler seçilmeli dikkat çeken geçerli bir mesaj verilmelidir.

prodüksiyon reklam yönetimi
Dünyaya Bakış Açısıdır

Dünyaya Bakış Açısıdır

Prodüksiyon reklam yönetiminde insanların dikkatini çekebilmek için sosyal medya başta olmak üzere, metin yazarlığı, haber bültenleri ve blog gibi alanlardan bilgi sahibi olmak gerekir.

İnsanlarda reklamı yapılan ürün ya da hizmet için hayranlık oluşturabilmek adına etkinlikler, kampanyalar ve özel teklifler oluşturulmalıdır. Hedef kitleyi sağlam hale getirmek onları birer müşteriye dönüştürebilmek için gerekli olan altyapı sağlanmalıdır.

Prodüksiyon reklam yönetimi bir çeşit dünyaya bakış açısıdır, insanlarla kurulan iletişim, insanların nasıl düşündüğünü tanımlamak, alışkanlık ve becerilerini belirlemek dünya görüşünü yansıtır.

Reklam Yönetimi İçin Kullanılan Araçlar

Reklam Yönetimi İçin Kullanılan Araçlar

Reklam yönetimi için kullanılan en iyi araçlar içerisine ilk sırayı prototipleme alır. Ardından bir yol haritası oluşturulmalı önceliklendirme yapılmalıdır. Küçük ve orta ölçekli şirketler için kullanılan reklam araçları içerisinde sprintler idealdir.

Ancak çok daha büyük çalışmalarda Asana birçok farklı işlevi sunmaktadır. Veri olmadan bir reklam çalışmasının başarısını ölçmek mümkün değildir bu yüzden reklam yönetiminde veri yönetimi dikkate alınmalıdır.

prodüksiyon reklam yönetimi
Hedef Geri Dönüşümü Sağlamaktır

Hedef Geri Dönüşümü Sağlamaktır

Veri yönetimi için kullanılacak ücretli ya da ücretsiz araçlar vardır, reklam yönetiminde veri analitiği üzerinde çalışmak her zaman reklamlarda hedefe yaklaşmak için yardımcı olur.

Mükemmel bir reklam oluşturabilmek için farklı araçlar kullanmak faydalıdır. Sonuç olarak hedef geri dönüşümü sağlamaktır. Eklenen her yeni araç istenen sonuca ulaşabilmek için gerekli olan üretkenliği ve iletişimi sağlamaya yardımcı olur.

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Tv Reklam Filmi

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Tv Reklam Filmi

Televizyonlar bir reklamın tüketici ile buluşmasında en önemli alanlardan biridir. Bu yüzden televizyon reklam filmi çekmek ayrı bir uzmanlık gerektirir. Bir TV reklam filmi çekerken dikkat edilmesi gereken birçok detay bulunur;

  • İyi bir reklam filmi ve senaryo ilk sırada yer alan detaydır.
  • İlgi çeken teknikler kullanılmalı.
  • Ne uzun ne de kısa olmalı, önemli olan en kısa sürede mesajı iletmektir.
  • Reklam filminde hedef kitlelerin beğeni ve ilgi duydukları alanlar ya da unsurlar kullanılmalı.
  • Reklam firma hazırlarken gündemden uzak olmamalı.

Televizyon reklam filmleri için uygulanan birçok yöntem vardır, animasyon ya da özel karakter kullanmak ideal bir yöntemdir. Kullanılan animasyon ya da karakter ile kurumsal ve marka kimliği kolaylıkla oluşturulur.

Benzer Yazımız  Dijital Marka Yönetimi

Etkili çekim yöntemi bir reklamın her zaman dikkat çekmesini sağlar, bunun için havadan ya da denizden yapılan çekimler değerlendirilir. Ünlü isimler ile reklamı etkili hale getirmek mümkündür.

Profesyonel bir televizyon reklam filmi prodüksiyona göre değişen çekim sürecini sahiptir. Çekim suresini belirleyen başta senaryo ardından, reklamın çekileceği mekan, reklamda oynayacak olanlar, montaj ve seslendirme aşamaları gibi unsurlardır.

prodüksiyon reklam yönetimi
Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Dizi Çekimi

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Dizi Çekimi

Dizi çekimi senaryonun yazılması ile başlar, senarist hikayeyi oluşturduktan sonra diyaloglar halinde bölüm senaryosuna dönüştürür. Yapım şirketine gönderilen bölüm senaryoları senaryo koçu tarafından incelenir ve okunur.

Gerekli değişikliklerin yapılmasının ardından yapım şirketine geri yollanır. Bir senaryonun ulaştığı yerler başta yönetmen olmak üzere yardımcı yönetmen, asistanları, sanat yönetmeni ve kostüm sorumlusudur.

Her bölüm çekilmeden önce bu kişiler bir araya gelerek senaryoya göre gerekli olan mekan ve kullanılacak eşyaları belirler.

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Dizi Çekim Süreci

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Dizi Çekim Süreci

Oyuncular senaryoları okur ve hazırlıklarını yaptıktan sonra senaryo sufleciye verilir. Dizi çekimi esnasında sufleci replikleri oyuncuları okur kusursuz çekimler yapıldıktan sonra görüntüler dizi haline gelecek olan işin mutfağında gönderilir.

Burada sesler ayarlanır, gerekli görülürse dublaj çekim yapılır. Ağız hareketleri yakalanarak her oyuncunun konuşması tekrar okunur böylelikle dizi çekimi tamamlanır ve bölümler yayınlanmak üzere hazırlanmış olur.

prodüksiyon reklam yönetimi
Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Sinema Çekimi

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Sinema Çekimi

Sinema çekimi dikkat gerektiren bir konudur, hazırlanan senaryodan yapımcıya kadar ekibin tamamı bir bütünlük içerisinde çalışmalıdır. Sinema filmi çekimi;

  • Geliştirme
  • Yapım öncesi
  • Yapım
  • Yapım sonrası
  • Dağıtım olmak üzere 5 aşamadan oluşur.

Geliştirme ( development); en önemli aşamadır filmin senaryosunda tüm aşamalarına kadar her konuda etkilidir.

Yapım öncesi ( Pre Production); senaryo, bütçe, oyuncu seçimi, çekilecek mekan gibi birçok unsurdan oluşan yapım öncesi aşaması sinema filmini çekiminden önceki en önemli aşamadır.

Prodüksiyon; çoğu zaman aylarca süren çekimlerin ardından promosyon aşamasına geçiş yapılır. Bu sürece özel efektler, seslendirme gibi birçok konu dahil edilir.

Yapım sonrası ( Post Prodüksiyon); aylarca süren bir binlerce saatlik görüntülerin olduğu bir sinema çekiminde 4. aşama yapım sonrasıdır. Çekilen görüntüler hikayeye uygun şekilde kurgulanır sinema filmi belirlenen saate kadar ayarlanır. Yapım sonrası aşamasında film müziği, sesler ve görseller ile film tam anlamı ile bitirilir.

Dağıtım ( Pazarlama& reklam); biten sinema çekiminin ardından dağıtım aşamasına getirir. Bu süreçte dağıtım şirketlerinden destek alıp film afişleri, fragmanları, web siteleri gibi birçok hazırlık aşaması gerçekleştirilir.

prodüksiyon reklam yönetimi
Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Süper Slowmotion

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Süper Slowmotion

Önemli anları yakalamayı sağlayan Süper Slowmotion özelliği fotoğraf çekimlerinde istenen anların çekimini gerçekleştirmeye yardımcı olur. Süper Slowmotion adı verilen yöntem özel bir kare yakalayabilmek için üst üste resim çekme yöntemidir. Böylelikle istenen çok daha kolay şekilde yakalanır.

Yapay zeka ile birlikte geliştirilen özellik cep telefonları için öne çıkmayı başarmaktadır. Bir kamera tarafından yüksek FPS hızla çekilen bir görüntü normal hız ile oynatılır.

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Tanıtım Filmi Çekimi

Prodüksiyon Reklam Yönetimi; Tanıtım Filmi Çekimi

Bir ürün ya da hizmetin hedef kitleyi ulaştırılması için planlanarak çekilen videolara tanıtım film adı verilir. Tanıtım filmi çekimi için amaç etkili iletişim aracı olan video ile çok daha geniş kitleleri ulaşmaktır.

Tanıtım filmi uygun güçlere sahip etkili bir yöntemdir. Kullanılan yöntem ve amacına göre çeşitleri vardır;

  • Kurumsal tanıtım filmi
  • Ürün tanıtım filmi
  • Firma tanıtım filmi
  • İnfografik tanıtım filmi
  • Etkinlik tanıtım filmi
  • Web sitesi tanıtım filmi
  • YouTube kanal tanıtım filmi çeşitleri içerisinde yer almaktadır.
Benzer Yazımız  Grafik Tasarım

Kurumsal tanıtım filmi, kurumsal kimliği vurgulayarak ürün ya da hizmeti öne çıkaran film çeşididir. Kullanılan yöntem de film ile markanın bütünleşmesi imajn güçlenmesini sağlar. Çekim görüntüleri ile oluşturabildiği gibi aynı zamanda görsel dokümanlar ve grafikler ile hazırlanabilir.

prodüksiyon reklam yönetimi
Tüketiciye Doğru Olan Ürünü Hatırlatmak

Tüketiciye Doğru Olan Ürünü Hatırlatmak

Ürün tanıtım filmi var olan ya da piyasaya yeni çıkacak olan bir ürünün hedef kitleye ulaşmasını sağlar.  Ürün tanıtım filminde amaç, tüketiciye doğru olan ürünü hatırlatmaktır.

Kurumsal tanıtım filmi ile birbirine benzeyen firma tanıtım filminde amaç işletmelerin tanıtımıdır. Genellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler tarafından tercih edilir çünkü çok daha uygun bütçe ile hazırlanır.

Infografik tanıtım filmi animasyonlar ve infografikler kullanılır. Genellikle masa başında hazırlanan tanıtım filmi firma, ürün ya da hizmetin kullanılan hızlı bir dil ile anlaşılır bir şekilde hedef kitleye ulaşmasını sağlar.

Tanıtım Film Çeşitleri

Tanıtım Film Çeşitleri

Etkinlik tanıtım filmi düzenlenen konser, seminer, fuar ya da parti gibi etkinliklerin hedeflenen kitleye duyurulmasını sağlayan film çeşididir. Genellikle etkinlik ajansları tarafından kullanılır.

Web sitesi tanıtım filmi adından da anlaşıldığı gibi web sitelerinin çok daha geniş kitlelere tanıtımını sağlar. Büyük oranda e-ticaret siteleri tarafından kullanılan bir film çeşididir. YouTube kanal tanıtım filmi, youtuber olarak adlandırılan video kanallarının tanıtımında kullanılan film çeşididir.

Klip Çekimi

Klip Çekimi

Müzik prodüksiyon çalışmaları tamamlanan bir eserin çok daha fazla kitlelere ulaşmasını sağlayan klipler, özel klip çekimi süreci ile ortaya çıkar. Klip çekimi için önemli olan müzik, görsel ve sanatçı uyumudur. Çekilen klibin hangi medya alanında yayınlanacağı oldukça büyük bir öneme sahiptir.

Klipler genellikle YouTube, Vimeo, Vk, İzlesene gibi video izleme sitelerinde yayınlanır. Klip çekimi güzel görüntülerin bir araya getirilerek oluşturulduğu bir çalışma olarak değerlendirilmemelidir.

prodüksiyon reklam yönetimi
Kurgu Çalışmanın Hikâyesidir

Kurgu Çalışmanın Hikâyesidir

Birleştirme işlemleri belirlenen profesyonel bir kurgu içerisinde gerçekleştirilmelidir. Çünkü bir video klibi için kurgu çalışmanın hikâyesidir. Müziğin ve sanatçının yansıttığı duygu çekilen klip ile bütünleşmelidir.

Yapılan her klip çalışmasında kendine özgü bir doku bulunur bu yüzden klip çekiminin yapılacağı mekanı belirlemek profesyonellik gerektirir. Klibin ruhunu yakalayan mekanda klibe özel hikaye yansıtan bir çekim gerçekleştirilmelidir.

Montaj Hizmeti

Montaj Hizmeti

Diğer bir adı kurgu olan montaj hizmeti çekilen ham görüntülerin anlamlı bir bütün haline getirilmesidir. Her türlü film çekiminin en önemli aşamalarından olan montaj, izleyici üzerinde son derece etkilidir.

Verilmek istenen mesajı izleyiciye ulaştırmak için montajın doğru yapılması önemlidir. Montaj işleminde hazırlanan kurguya efekt, ya da müzik gibi eklentiler yapılır. İnteraktif Plus profesyonel anlamda birçok projeyi başarıyla gerçekleştirmiştir. Montaj işlemleri için kullanılan program non-lineer editing programlarıdır.

prodüksiyon reklam yönetimi
3 Soruda Cevaplanan Prodüksiyon Reklam Yönetimi

3 Soruda Cevaplanan Prodüksiyon Reklam Yönetimi

TV reklamlarının avantajları nelerdir?

Televizyon reklamları aynı anda milyonlarca insana ulaşma imkanı sağlar. Potansiyel müşterilere ulaşabilmek için en fazla tercih edilen reklam mecralarından birisi televizyon kanallarıdır. Belirlenen hedef kitleye göre yapılan televizyon reklamları oldukça güçlü bir etkiye sahiptir.

Profesyonel bir reklam yönetiminin katkısı nedir ?

Hedeflenen sonuca ulaşabilmek için profesyonel yardım almak gerekir. Marka ya da işletmenin imajına uygun hazırlanan reklamlar profesyonel bir şekilde yönetildiğini de markanın büyümesini sağlar.

Yapılan reklam çalışmalarında uyum şart mı ?

Yapılan her reklam çalışmasında hedef kitleye ve potansiyel müşterilere aynı mesajı vermek gerekir. Aynı dili kullanan reklamlar hazırlamak amaca ulaşmak için etkili bir unsurdur.

Bizlere Buradan Ulaşa Bilirsiniz

santralskypewhatsapp
canlı destekmail2telegram buton
Prodüksiyon Reklam Desteği Almak İstiyorsanız Bilgilerinizi Not Bırakın Sizleri Arayalım

    Click to rate this post!
    [Total: 1 Average: 5]
    Ziyaretçi Yorumları

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    Whatsapp
    GÖKHAN GÖKMEN
    GÖKHAN GÖKMEN
    Merhaba
    Size nasıl yardımcı olabiliriz?