trende

Ahrefs’te DR ve UR ​​nedir

03.01.2022
2.079
Ahrefs’te DR ve UR ​​nedir

Ahrefs’te DR ve UR ​​nedir ?

Etki Alanı Derecelendirmesi (DR) ve URL Derecelendirmesi (UR), Ahrefs’in bir web sitesinin geri bağlantı profilini derecelendirmek için kullandığı ölçümlerdir . DR, bir alanın tamamına giden geri bağlantıların miktar ve kalitesinin bir ölçüsüdür, UR ise belirli bir sayfaya giden geri bağlantıları derecelendirir. Bu metrikler faydalı olsa da, web sitelerinin yalnızca geri bağlantıları nedeniyle sıralanmadığını ve bazen yüksek bir sıralamanın bile trafiğe dönüşmediğini hatırlamak önemlidir .

DR Nasıl Hesaplanır ?

Göre Ahrefs kendi web sitesinde :

Basitçe söylemek gerekirse, belirli bir web sitesinin DR’sini aşağıdaki şekilde hesaplarız :

  1. Kaç tane benzersiz alanın hedef web sitesine en az 1 dofollow bağlantısına sahip olduğuna bakın;
  2. Bu bağlantı alanlarının DR değerlerini hesaba katın;
  3. Bu web sitelerinin her birinin kaç benzersiz alan adına bağlandığını hesaba katın;
  4. “Ham” DR puanlarını hesaplamak için biraz matematik ve kodlama büyüsü uygulayın ;
  5. Bu puanları 0-100 arası bir ölçekte çizin (ki bu, doğası gereği dinamiktir ve zamanla “uzayacaktır”).

Kişisel deneyimime dayanarak şunu da ekleyebilirim, Ahrefs Moz’dan çok daha fazla ve Majestic’ten biraz daha fazla bağlantı indeksliyor , bu nedenle DR için aldığınız sayılar muhtemelen bir sitenin geri bağlantı profilinin gücünün diğerlerinden daha güvenilir bir göstergesidir. alet.  Aynı zamanda, yukarıdaki DR hesaplamasının, Google’ın sıralamayı belirlemek için kullandığı algoritmadan çok daha basit olduğu açıktır.  Bu nedenle, bir sitenin sıralamanıza yardımcı olup olmayacağını belirlemek için DR’ye güvenemezsiniz.

Wil Reynolds geçenlerde bunu birkaç yıl öncesine ait bir anekdotla örneklendirdi:

https://www.youtube.com/watch?v=emO-PeEH8Fs

Burada hem o hem de Rand, NY Times’tan gelen bağlantının sitenin sıralamasına yardımcı olmamasının nedeninin diğer sitelerden gelen spam’ın etkisi olduğunu düşünüyorlar, ancak zaten sıralamada olan sitelerin kullanıcı geçmişini dikkate almıyorlar. Diğer bir deyişle, daha önce sıralamaya giren siteler, kullanıcı ihtiyaçlarını başarıyla karşılıyordu (bir ürün istiyorum, araştırıyorum, bu ürüne tıklıyorum ve Google’a geri dönmüyorum). Google’ın gözünde bu siteler zaten arama yapanların ihtiyacını karşılıyordu; New York Times’tan bir bağlantının, algoritmanın sonuçları hakkındaki fikrini mutlaka değiştirmesini sağlamaması mantıklı olurdu.

UR nasıl hesaplanır ?

Ahrefs hesaplamasını burada açıklıyor Özetle, bu sayı, tüm alan adını değil, o sayfanın geri bağlantı profilini derecelendirir .

Bir sitenin sıralaması ile UR’si arasında kesinlikle bir korelasyon olduğunu söyleyebilirim, ancak sitenizi sıralamak için “UR’nizi yükseltmeniz” gerektiğini düşünmek hatalı bir düşüncedir. “Güney Jersey’deki web tasarım şirketleri” sıralamasındaki sitelerin bu ekran görüntüsünde görebileceğiniz gibi, çok az korelasyon var:

Benzer Yazımız  Dijital Pazarlama Uzmanı
ahrefs'te ne var

Sıralamada aşağı indikçe bu sitelerin UR’si her yerdedir.

 

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 3.7]
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Whatsapp
GÖKHAN GÖKMEN
GÖKHAN GÖKMEN
Merhaba
Size nasıl yardımcı olabiliriz?