trende

Google Ads Ücretli PPC Reklam Verme İşlemi

01.05.2021
1.192
Google Ads Ücretli PPC Reklam Verme İşlemi
Google Ads Ücretli PPC Reklam Verme İşlemi

Google Ads Ücretli PPC Reklam Verme İşlemi

Çağın en önemli araçlarından olan bilgisayarlar, bilgiye en kolay ulaşma yöntemidir. Bu araç ile yalnızca bilgi edinme değil, Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi de yapabilmektedir.

Gelişen teknoloji ile birlikte günlük yaşamı ilgilendiren her şey, alışveriş, sosyalleşme ve hatta iş hayatı ile ilgili dinamikler de dahil olmak üzere sanal ortamda gerçekleştirilebilir. Tüm bu sebeplere bağlı olarak son dönemlerde özellikle ticari gelişmeleri derinden etkileyen durumlar içerisinde sanal reklamlar göze çarpmaktadır. Dünya çağında her geçen gün artarak devam eden İnteraktif Plus sosyal medya ve Google kullanımı ile reklam kampanyaları yürütmek çok daha karlı bir pazarlama yöntemi olacaktır.

Google Ads Nedir ?

Google Ads Nedir?

İnternette araştırma yapmak adına, araştırdığımız konuyu arama adına kullandığımız aracılara arama motoru denmektedir. Bu bağlamda Google dünya çapında yaygın kullanıma sahip bir arama motorudur.

Çalışma sistemi olarak farklı algoritmaları içinde barındıran arama motorlarında arama yaptığımız kelime veya kelime gruplarına, araştırmak istenen konunun özüne dair olması kapsamında anahtar kelime denilmektedir.

Anahtar kelimeler ise Google arama motorunda aratıldığında bu kelimeleri içerisinde barındıran siteleri arama sonuçlarında gösterir. Bu sonuçların en üstten en alta sıralanışı ise sitelerin tıklanma trafiklerine bağlı olarak oluşmaktadır.

Bir işletmenin kurmuş olduğu sitenin üst sıralarda yer alması potansiyel müşteri kitlesine daha kolay, zahmetsiz ulaşmasını sağlar. Bu anlamda yapılan çalışmalar ise Google Ads aracılığı ile gerçekleştirilir.

Google Ads site içi içerik üretimi, metin yazma ve arama motoruna uygun düzenlemeye dayanan bir reklam verme biçimidir. Bu sebeple Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi günümüz reklamcılığının en önemli ayağını oluşturmaktadır.

google ads kullanımı
google ads kullanımı
Google Ads Kullanımı Neden Önemlidir ?

Google Ads Kullanımı Neden Önemlidir ?

Google Ads bir reklamcılık biçimidir. Zamanın dönüşümü sonucunda sanal mecralar ile yapılan ticari fonksiyonların artması, kitleleri bu alana yönlendirmiştir. Özellikle yeni nesil işletmeler ile yükselişe geçen İnteraktif Plus Google Ads Ücretli PPC reklam verme işlemi sayesinde internet alışverişinde reklam çalışması kapsamında öne geçmek oldukça önemli.

Benzer Yazımız  SERP Ne Demek?

Site tıklanmasını arttıran ve bu artış sayesinde siteye yönlenen internet kullanıcılarının potansiyel müşteri kitlesini oluşturmasını Google Ads ile sağlamak mümkündür. Bu anlamda geniş kitlelere ulaşmak isteyen ticari kuruluşlar için kullanılması büyük önem arz eder.

Google’da Reklam Vermek İçin Gereken Adımlar

Google’da Reklam Vermek İçin Gereken Adımlar

Google bazlı verilecek reklamlarda ilk olarak belirlemeniz gereken şey hedef kitlesidir. Satılacak olan ürün ile ilgili kime hitap edeceği ve ürünü anlatan öz anahtar kelimelerin belirlenmesi gerekir.

Bu adımdan sonra Google Ads aracılığı ile site içerisinde bulunan ürün, metin ve benzeri pek çok metayı sistem ile Google ya da Youtube gibi mecralarda kullanıcıların önüne çıkarabilirsiniz.

PPC Nedir ?

PPC Nedir ?

PPc bir çeşit internet reklamcılığı olmasının yanı sıra en hızlı dönüt veren biçimdir. Yeni kurulmuş ya da sanal mecraya yeni adım atmış bir kuruluş için, anında organik tıklanma elde etmek oldukça zordur. Bu anlamda PPC bu tip yapılar için neredeyse gereklidir.

Google aramalarında üst sıralarda çıkmanın en önemli yolu site için alınan tıklanmadır. Bu bağlamda sıfırdan oluşan bir dijital yapının belirli kriterler doğrultusunda optimizasyon yapması şarttır. Ancak özellikle başlangıçta Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi ile Google Ads kullanarak ücret karşılığı reklam verilmesi önemlidir. Burada geniş bir ağdan söz etmek mümkün. Yani PPC reklamı dendiğinde Google Reklamları ile karıştırılmaması önemlidir.

Sosyal medya alanlarında verilen ücretli reklamlar da PPC reklam kapsamında değerlendirilir. Bu anlamda geniş bir kitle hacmine sahiptir.

PPC Reklamlarının Önemi

PPC Reklamlarının Önemi

Yeni kurulan ya da sanal ortamlarda yeni yeni varlık gösteren kuruluşlar başta olmak üzere, spesifik bir hedef kitlesine ulaşmak ve hızlı geri dönüşler almak isteyen işletmelerin mutlaka tercih etmesi gerekir ve beklenir.

Hemen kullanıcıların karşısına çıkan reklamlar, seçtiğiniz ürün ya da gönderi olarak kullanıcılara sunulur. Bu bağlamda kullanıcının reklama tıklaması ile siteye yönlendirilmesi sağlanır. Bu kapsamda Google Ads ücretli reklam verme işlemi ile potansiyel müşterilerin ilgisini çekerek tıklanma alıp, Google’da üst sıralara taşınabilirsiniz.

Benzer Yazımız  Dijital Pazarlama Danışmanlığı

Reelde vereceğiniz reklam ücretleri ile kıyaslandığında, direkt olarak ürününüzü satın alacak müşteriye ulaşması anlamında düşük maliyet ile muhteşem bir reklam verme seçeneğidir.

PPC Reklamı Nasıl Verilir ?

PPC Reklamı Nasıl Verilir ?

Birbirinden farklı kanallara ait farklı platformlar ile PPC reklamı vermek mümkündür. En yaygın biçimi ise Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi olarak bilinmektedir.

Farklı platformların olmasının en önemli sebeplerinden biri ise hedef kitlesi anlamında ulaşmak istenen birey niteliğidir. Bu bağlamda her platformun kullanımı ayrıca önem taşımaktadır. Örneğin Google Ads ile PPC reklamı verdiğiniz surette Google Ads öne çıkarmak istediğiniz ürünü uygun alanlarda reklam halinde öne sürerek alma potansiyeli yüksek nitelikli bireylerin tıklamasını ve sitenize yönlendirmelerini sağlıyor. Bu bağlamdan hareket ile dijital pazarlamada öne çıkmanızı sağlıyor.

Sosyal medya kapsamında ise yine benzer bir süreç yaşanmaktadır. Ürün ile ilgili aramalar yapan ya da bu ürüne benzer ürün profillerine tıklamış kullanıcı başta olmak üzere, gönderi ve hikayeler şeklinde sosyal medya kullanıcılarının karşısına çıkar. Bu sayede ürünü elde etmek isteyecek alıcı profiline hızlıca ulaşılabilir.

ppc reklamı verirken nelere dikkat edilmelidir
PPC Reklamı Verirken Nelere Dikkat Edilmelidir
PPC Reklamı Verirken Nelere Dikkat Edilmelidir ?

PPC Reklamı Verirken Nelere Dikkat Edilmelidir ?

Öncelikle belirli analizlerin yapılarak bütçe hesaplanmalıdır. Hangi platform ile çalışılacağına karar verilmelidir. Bunun yanı sıra örneğin Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi yapılacaksa, Google Ads’in sunduğu reklam plan ve programlarından şirketinize ya da işletmenize en uygun olanı seçerek PPC reklama başlanmasıdır. Ek uygulamalar ile bu reklamların geri dönütlerinin analizini yapmak da oldukça önemli bir başka boyuttur. Bu alanda yine Google’ın imkan sağladığı Google Analystics uygun bir tercih olacaktır.

Reklam Maliyetini Etkileyen Etmenler

Reklam Maliyetini Etkileyen Etmenler

Gelişen teknoloji ile birlikte reklamların dijital ortama taşınması reklam maliyetlerini düşürmüştür. Önceden reklam filmlerinin çekimi zamansal, mekânsal ve maddi anlamda kaygı uyandıracak nitelikteydi.

Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi gibi reklam verme araçları ile birlikte, düşük maliyetli ve direkt hitap edilen kitleyi hedef alan verimli reklamlar yapmak mümkündür. Bu reklamlarda tıklanma başına ödeme yapılması ile reklam gerçekten işe yaradığında ödeme yapmış olursunuz.

Google Ads ile PPC İlişkisi

Google Ads ile PPC İlişkisi

PPC reklamı Google Ads ile gerçekleştirilebilir bir reklamcılık biçimidir. İnteraktif Plus’ta bu anlamda doğrudan bir ilişki kurar. Google Ads’in sunduğu imkanlar doğrultusunda e-ticaret kapsamlı reklamları ekonomik bir şekilde verebilirsiniz.

Benzer Yazımız  Hepsiburada.com SEO Danışmanlığı

Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi ile hedef kitleyi Google Ads belirler. Bu anlamda PPC yani tıklama başına ödeme ile potansiyel müşterilere ulaşmak kolaylaşır.

İşletmeler İçin Avantajları Nelerdir ?

İşletmeler İçin Avantajları Nelerdir ?

Google Ads ücretli PPC reklam verme işlemi farklı alanlarda işletmelere avantajlar sağlar. Öncelikle ilk avantajı, dijital ortama henüz girmiş ya da uyum sağlayamamış, optimizasyonu doğru uygulayamamış işletmeler için hızlı trafik sağlayarak tıklanmayı arttırır.

Bunun yanı sıra reklam maliyetlerini düşürür. Tıklama başına ödeme yapılması durumuna bağlı olarak reklamın hedefe ulaşmasıyla para ödenmesi karlı bir reklam biçimini ortaya koyar.

Direkt hedef kitleyi analiz eder ve ürünleri en uygun alıcı profili ile buluşturur.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Whatsapp
GÖKHAN GÖKMEN
GÖKHAN GÖKMEN
Merhaba
Size nasıl yardımcı olabiliriz?